Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att handla på B&H Photo (New york)

dazzel

Medlem
Sitter och kikar lite på objektiv från B&H photo, dollar är ju väldigt billig just för tillfället.
Är det någon som har några åsikter ang detta, är det en seriös verksamhet b.la ??
Hör av er
MVH/Calle
 
Beställde två gluggar och ett motljusskydd från B&H Photo för ett par veckor sedan och tjänade på affären trots tull och momsavgifter.

Fick grejerna redan efter 3 dagar!

Dock måste du skicka in en bild på både baksidan och framsidan av ditt VISA kort innan affären kan gå igenom vilket jag inte gillade.
 
Kan bara ytterligare bekräfta vad andra sagt: Det är ett seriöst företag. Kanske finns det något större, men det torde utan tvekan tillhöra de största företagen i världen i denna branch.

Besökte deras butik för nästan exakt en månad sedan, en upplevelse för en fotointresserad. En intressant detalj var att samtliga i personalen verkar vara judar. Alla, jag menar alla, bar kalott på huvudet. Och vi pratar inte 10 personer...

B&H kan alltså rekommenderas. Billigast blir det ju såklart om man handlar direkt i butiken, men köper man dyrare prylar så lönar det sig även om man betalar tull och moms, precis som tidigare påpekats. Men man bör räkna på det och man måste tänka på hur garantier mm ser ut.

/Arne
 
Arne S skrev:


Besökte deras butik för nästan exakt en månad sedan, en upplevelse för en fotointresserad. En intressant detalj var att samtliga i personalen verkar vara judar. Alla, jag menar alla, bar kalott på huvudet. Och vi pratar inte 10 personer...

/Arne

Därav lördagsstängt, även web-butiken....
 
Håller med Arne.

Det är absolut värt ett besök.
Det är judar som driver B&H och samma sakl även på Adorama.
Det är väldigt kul när man går in i butiken och inte vet om det. Jag blev helt paff.

Kan starkt rekommendera B&H. Handlade både där och på Adorama.
Adorama kan jag inte rekommendera lika mycket. Hade en del strul med att jag inte fick med mig det som jag betalade för (killen i kassan missade att packa ner allt i min påse) plus att min flickvän fick betala mer än vad som var översenkommet för sin kamera. (Såg inte detta förrän vi var tillbaka på hotellet). Vi får väl skylla oss själva när vi inte kollade hur mycket dom slog in i kassan. Ringde o klagade och bestämde en tid med butikechefen för att reda ut problemet. När vi väl kom dit så var han inte på plats. Så det slutade med att vi accepterade att vi blev blåste och bestämde att inte mer handla där.

Även bemötandet tycker jag var bättre på B&H. Fick inte känslan att dom jobbar på provision. Dom ville nog i första hand att kunden skall bli nöjd. På adorama verkade det mera som att dom ville kränga på en så mycket saker som möjligt.
 
Gjort 5 beställningar hos dem, iofs alla inom USA's gränser, även retunerat en grej vilket gick smidigt och pengarna fick jag tillbaka 2 dagar efter de fått grejen.

Väljer alltid billigaste frakten, ska ta 3-5 dagar, har alltid tagit 2 dagar :)

Bara positivt att säga, tillskillnad från sunkiga Ritz Camera som är så nonchalanta när man kommer in som kund under 30år, frågade efter batterigrepp till Nikon d300, fick en monotont "No" till svar sen bara gick han...
 
BertJ2 skrev:
Har B&H samma priser i butiken som på nätet? Antar att lokal skatt tillkommer om man handlar i butiken.
Kan ju inte heladeras sortiment, men generellt är svaret ja. När jag handlade där var t.o.m. ett par av prylarna billigare än nätpriset pga någon kampanj.
Det är också rätt att lokal skatt tillkommer, räkna ca 8% tillägg så kommer du nära verkligheten.

En annan sak att tänka på är om man köper prylar som kräver laddare o.dyl, då passar inte kontakterna här i Sverige. Men lugn...det finns adaptrar för ca 25 spänn på B&H. Ofta har de laddare som pluggas direkt i väggen, ingen sladd alltså. Alternativet är att köpa motsvarande laddare här hemma men det blir ju något dyrare.

/Arne
 
Enbart för att dessa uppgifter i form av bilder på mitt VISA kort ska komma i någon annans händer och på så sätt användas.
 
Hej,

jag beställde precis en d300 + optik från B&H. Jag blev också lite sur över att behöva skicka bild på visakortets fram/baksida, men mailade dem för att höra vad de gör med den informationen efteråt. Fick ett snabbt svar från ngn slags chef där som bedyrade att faxet hamnade i en paper shredder så fort de verifierat att kortet var äkta. Jag kände mig lite lugnad, eller tillräckligt tror jag. Det blev ändå så pass mkt billigare...
 
Crumpler skrev:
Enbart för att dessa uppgifter i form av bilder på mitt VISA kort ska komma i någon annans händer och på så sätt användas.
OK. Är det värre än att kortnumret (inklusive CVV-koden) hamnar i orätta händer?
 
PMD skrev:
OK. Är det värre än att kortnumret (inklusive CVV-koden) hamnar i orätta händer?
Det är ju det det kan göra. Med ett webformulär från en seriös betalningsmottagare krypteras informationen när du sänder den vilket åtminstone stoppar hobby-hackare.

B&H vill bara vara säkra på att du har kortet i din ägo, det underlättar för dem om kortföretaget skulle börja bråka.
 
Lisa C skrev:
Hej,

jag beställde precis en d300 + optik från B&H. Jag blev också lite sur över att behöva skicka bild på visakortets fram/baksida, men mailade dem för att höra vad de gör med den informationen efteråt. Fick ett snabbt svar från ngn slags chef där som bedyrade att faxet hamnade i en paper shredder så fort de verifierat att kortet var äkta. Jag kände mig lite lugnad, eller tillräckligt tror jag. Det blev ändå så pass mkt billigare...

Så du fick beställa... på hemsidan står det så här om D300: "Due to the manufacturer’s restrictions, B&H Photo is unable to ship this item to an international destination: We apologize for any inconvenience this may have caused you", så man får grattulera om du beställt till sverige...
 
Emil-G skrev:
Det är ju det det kan göra. Med ett webformulär från en seriös betalningsmottagare krypteras informationen när du sänder den vilket åtminstone stoppar hobby-hackare.
Hur informationen överförs är en annan fråga.

Jag undrade om det är värre att en bild av kortet kommer i orätta händer än om kortnummer + CVV kommer i orätta händer. Jag kan inte komma på varför det skulle vara värre.

Används inte en krypterad förbindelse när man skickar bilden till B&H? I så fall är det ju ingen skillnad.

B&H vill bara vara säkra på att du har kortet i din ägo, det underlättar för dem om kortföretaget skulle börja bråka.
Ja, och det kan man kanske tycka är lite väl försiktigt av dem. Många andra handlare accepterar ju beställningar från hela världen utan att kräva samma noggranna verifiering.

Men det är för mig mest en fråga om att det är lite bökigare första gången man beställer av dem. Säkerheten ser jag inte som satt ur spel på något sätt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.