Advertisement

Annons

8000 för en D80, bra pris? Pruta?

Produkter
(logga in för att koppla)

fbendelin

Medlem
Har hittat en D80 med 18-55 VR i butik, de vill ha 8000.. Nästan lika mycket som för D90 men samtidigt vill jag ha D80:n och den finns ju knappt att få tag i? Dumt att ha is i magen och se om de rear den eller ska jag försöka pruta?

Nån som har bra argument för att de ska sänka priset lite?

Har hittat en D80 med 18-55 VR i butik, de vill ha 8000.. Nästan lika mycket som för D90 men samtidigt vill jag ha D80:n och den finns ju knappt att få tag i? Dumt att ha is i magen och se om de rear den eller ska jag försöka pruta?

Om det e ett bra pris eller inte vet jag inte men om jag hade varit i samma sitts så hade sparat ihop/lagt till mellanskillnaden o köpt D90:in istället då det är en bättre kamera än D80:in både när det gäller funktioner och bildkvalite...dock är D80in inte en dålig kamer på några sett...riktigt fin kamera men D90:in är några snäpp bättre.

Hej, jag skrev nyss i annan tråd:

"Köpte nytt i december:
D80 + 18-55VR + 55-200VR + väska + 2GB.
Tottibaletti: 7.600:-"

Det var Kameradoktorn och mässerbjudande i december, nu finns det ju inte kvar...

Men pruta är väl bra, de kan ju knappast skylla på kronkursen för att ta ut högre priser, för är det en D80 är den ju säkert inköpt för längesedan.

Ser inte varför du ska lägga hela 8 tusen på en sån gammal kamera när en ny d80 kostar 6295 utan 18-55 vr som du kan hitta bå blocket ibland för nån hundring eller så.

d90 kostar 596kr mer

Alternativt
canon 40d för 7195

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar