Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

80-400 vs 70-200 på FX

Produkter
(logga in för att koppla)
På tal om bulgarien och D700. Skylten satt på ingången till restaurangen. Kolla vad som man inte fick ta med sig in...... badbyxor förstår jag. Linne och barfota förstår jag också om de undanber sig men varför vara så kinkiga med VAPEN :)

D700. 24-120 på iso 12800.........och inte mycket brus... LR3 igen och allt som default

Bilagor

• _MG78359.jpg
    _MG78359.jpg
    86.8 KB · Visningar: 294
Ett litet exempel från Bulgarien. 400 px i 100%. LR3 och skärpa som default. Motivet var nog en sisådär 100-200 meter bort. 400 mm och nerbländat ett steg till f8. Helt klart så räcker denna glugg till för mina behov. Observera att den inte på något sätt är perfekt. Den fasta 400/2,8 jag testade för skojs skull för några månader sedan var "liiiite" bättre men för mig så räcker denna till. Klart bättre än min 70-200 med TC17....VR suger riktigt fett i denna gamla glugg. Det var ju faktiskt Nikons första glugg med VR. Dyr är den också. Skulle aldrig köpa en ny idag men nu råkar jag ha den och är riktigt nöjd med vad den presterar....

Ett intressant fenomen är att så många har negativa åsikter om gluggen trots att bara 91 personer här på FS har den.

Kungen har ett, så det kan inte vara helt fel att skaffa ett själv......

JB

Eller att övriga 25654 ägare är så pass nöjda med den och inte vill tipsa om dess förträfflighet. Den kan ju för tusan bli stulen......

Med det priset hade det varit värt sin vikt i guld, om det inte hade varit så abnormt tungt ;-)

Såg en begagnad i går för 6000 så den börjar bli prisvärd :) Men tom det känns för högt när 70-300 är lika bra eller bättre för mindre pengar trots att den saknar de sista 100 millimetrarna....

Den har trots allt sina bra sidor.... Den går tex ner i min lilla domkeväska vilket inte 70-200:an gör :) Kort o tjock är den

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar