ANNONS
Annons

80-200 i backen...

Produkter
(logga in för att koppla)

Gustaf_J

Medlem
Hej!

Min lilla 80-200 gled ur väskan och ner i backen för ett tag sen.
Nu när den skulle brukas så märker jag att den backfokuserar en hel del.
I samma veva uppgradera jag mjukvaran i mitt hus, är det gluggen som ska justeras eller kan det vara mjukvaran i kameran, alla mina andra gluggar funkar prima, tips o råd tack!!

Mvh Gustaf!

Hej!

Min lilla 80-200 gled ur väskan och ner i backen för ett tag sen.
Nu när den skulle brukas så märker jag att den backfokuserar en hel del.
I samma veva uppgradera jag mjukvaran i mitt hus, är det gluggen som ska justeras eller kan det vara mjukvaran i kameran, alla mina andra gluggar funkar prima, tips o råd tack!!

Mvh Gustaf!

Typiskt!

Om det är det senaste 80-200 AF-D så finns det rapporter om att objektivet bak-fokuserar och att det ska vara ett fel i designen.

Har brukat den en del innan men inte märkt av detta, det är det som är lite märkligt. Går det att justera AF´en på en sån glugg?

Har brukat den en del innan men inte märkt av detta, det är det som är lite märkligt. Går det att justera AF´en på en sån glugg?

Det går att justera AF men inte så att den blir helt ok, i alla fall enligt vad jag läst. Det var en orsak till att jag valde 70-200 VR istället. Tyvärr blir det andra problem på en D700 med det...

Det går att justera AF men inte så att den blir helt ok, i alla fall enligt vad jag läst. Det var en orsak till att jag valde 70-200 VR istället. Tyvärr blir det andra problem på en D700 med det...

Va sa? Har inte upplevt några problem själv, kan jag vänta mig nån otrevlig överraskning?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar