Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7D som inte känner igen batteri. Verkstad i Linköping?

Produkter
(logga in för att koppla)

campokatt

Aktiv medlem
Hej, har en 7D som inte känner igen batteriet. Har provat med två olika och det är samma problem. Batteriet laddas oxå ur snabbare än vanligt.
Försökte göra rent kontaktytor så att det inte skulle vara nån glappkontakt.
Har för mig att jag läst nått om detta tidigare och att det är nån krets som gått sönder när detta inträffar. Har jag rätt?
Vart kan jag lämna in min kamera? Bor i Linköping.

Hej, har en 7D som inte känner igen batteriet. Har provat med två olika och det är samma problem. Batteriet laddas oxå ur snabbare än vanligt.
Försökte göra rent kontaktytor så att det inte skulle vara nån glappkontakt.
Har för mig att jag läst nått om detta tidigare och att det är nån krets som gått sönder när detta inträffar. Har jag rätt?
Vart kan jag lämna in min kamera? Bor i Linköping.
är det Canon orginalbatteri ,då är det nog något fel på kameran om det gäller två st, jag har några piratbatterier och de känner kameran inte igen men de ger ström till kameran ,fast man ser inte status, jag har också piratbatteri som visar status,

Det är ett orginal och ett Hähnel. Men dom har fungerar perfekt i tidigare båda två.
Ja, kameran funkar ju men man får ingen information, samt att batteriet verkar laddas ur även om kameran är avstängd….

Det är ett orginal och ett Hähnel. Men dom har fungerar perfekt i tidigare båda två.
Ja, kameran funkar ju men man får ingen information, samt att batteriet verkar laddas ur även om kameran är avstängd….
är batterierna gamla , är de det hade jag nog åkt till en affär och provat ett nytt orginalbatteri innan jag lämnat in kameran

Två batterier går ju inte sönder samtidigt..
De funkar fint i brorsans 60D.

Nån som vet vart man kan lämna in den? Gärna nära Linköping.
Eller om man kan göra nått själv åt det men det är väll knappast troligt..

Två batterier går ju inte sönder samtidigt..
De funkar fint i brorsans 60D.

Nån som vet vart man kan lämna in den? Gärna nära Linköping.
Eller om man kan göra nått själv åt det men det är väll knappast troligt..[/QUOTEhar
har du provat att göra en uppdatering av programvaran i kameran

Assist ligger i Linköping. Jag tror dom var auktoriserad canon-verkstad förut men jag tror inte dom är det längre.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar