apersson850
Aktiv medlem
Jag tyckte inte heller om dimensionen på 7D, men det fixade sig med ett batterigrepp på. Nu är den lagom stor.Nu är iofs 7D helt otroligt onödigt stor, men den är iaf mindre än 1D.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tyckte inte heller om dimensionen på 7D, men det fixade sig med ett batterigrepp på. Nu är den lagom stor.Nu är iofs 7D helt otroligt onödigt stor, men den är iaf mindre än 1D.
Shutter lagEn annan sak är att 1D MKIII är en riktig proffskamera, d.v.s den reagerar direkt när man trycker på avtryckaren, det gör inte amatörkameror som 7D och 5D.
Shutter lag
EOS 1D Mark III: 55 ms
EOS 7D: 59 ms
Jag lyfter på hatten för någon som märker skillnaden på fyra tusendels sekunder.
Efter att ha nyligen kommit hem från Antarktis med 15 000 bilder, (varav många flyktbilder på fågel) kanjag berätta följande. Jag har använt 1D MKIII, 5D MKII och 7D (som jag fick tillfälle att låna). Jag vill inte säga att autofocusen på 7D var dålig, men jag upplevde att den var bättre på 1D MKIII. En annan sak är att 1D MKIII är en riktig proffskamera, d.v.s den reagerar direkt när man trycker på avtryckaren, det gör inte amatörkameror som 7D och 5D. Jag upplevde det som att det var dubbelt så mycket fart i 1D MKIII som i 7D vid serietagning på flygande fågel. I 5D MKII är det ingen fart i alls, men den ger fantastikt fina bilfiler. Om man är noga som jag, och tycker att brusreducering inte är något man skall syssla med gäller följande. Canon 5D MKII ger vid 400asa mycket fina bildfiler, 1D MKIII är helt OK vid 400asa, medan 7D brusar alldeles för mycket vid 400 asa, för att passa mig. Jag lämmnade tillbaks 7D utan något som helst habegär.
Kalasbilder Tony för att "bara" vara testbilder, vad månne det komma ur den kameran vid skarpt läge? (c:
Utläser det som att du tycks vara nöjd med din 7D, tur för mig! Jag är själv jäkligt nöjd så långt med min och har även filmat en del mest för att testa men träning ger fingerfärdighet sägs det.
På You Tube finns en del filmsnuttar om ni är intresserade som jag tagit under de senaste veckorna, bara till att söka på mrrolz så finner ni dem. Men ta dem nu för vad de är men visar ändå att med bättre kunnande så lär man vilket är bevisat på diverse länkar göra riktigt bra filmer. Jag har även minskar ned filmerna storleksmässigt innan jag lagt ut dem på tuben. Jag har endast så långt kört på 640x480/50 vilket är helt ok men skall när jag känner mig säkrare prova på de andra lägena i hd.
God Jul!
//R
Shutter lag
EOS 1D Mark III: 55 ms
EOS 7D: 59 ms
Jag lyfter på hatten för någon som märker skillnaden på fyra tusendels sekunder.