m-lindfors
Ny medlem
Tänkte ta upp fotograferandet igen och har ägnat sjukt mycket tid på att läsa på mig om canons nuvarande sortiment.
Fotar det mest men prio är djur i skogen, dvs ofta lite sämre ljusförhållanden. Snabba bildserier är också önskvärt men vart gränsen går vet jag inte.
Försökt och lista +/- med de kameror jag har i åtanke just nu, canon 70D, begagnad canon 7D mk1, eller canon 7D mk2
Canon 70D
+pris som ny
+filmegenskap (osäker på om jag kommer filma)
-väderskydd?
Bra autofokus, bra antal b/s (7st), ok ISO
Beg. Canon 7D mk1
+pris
+väderskydd
-ISO
-film
Samma autofokus som 70D, ok b/s (6 st)
Canon 7D mk2
+väderskydd
+b/s (10 st)
+ISO
-PRIS!
Bättre autofokus än båda ovan?, ok film
Just nu lutar det åt en begagnad 7D, som ibland går att komma över <5000 kr för huset.
Jag har fått för mig att den tar minst lika bra bilder som en 70D, möjligen något sämre i hög ISO?
Saknas något ovan och hur hade ni tänkt?
Fotar det mest men prio är djur i skogen, dvs ofta lite sämre ljusförhållanden. Snabba bildserier är också önskvärt men vart gränsen går vet jag inte.
Försökt och lista +/- med de kameror jag har i åtanke just nu, canon 70D, begagnad canon 7D mk1, eller canon 7D mk2
Canon 70D
+pris som ny
+filmegenskap (osäker på om jag kommer filma)
-väderskydd?
Bra autofokus, bra antal b/s (7st), ok ISO
Beg. Canon 7D mk1
+pris
+väderskydd
-ISO
-film
Samma autofokus som 70D, ok b/s (6 st)
Canon 7D mk2
+väderskydd
+b/s (10 st)
+ISO
-PRIS!
Bättre autofokus än båda ovan?, ok film
Just nu lutar det åt en begagnad 7D, som ibland går att komma över <5000 kr för huset.
Jag har fått för mig att den tar minst lika bra bilder som en 70D, möjligen något sämre i hög ISO?
Saknas något ovan och hur hade ni tänkt?