Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Benro-stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

aik_putte

Aktiv medlem
Jag kollar runt på lite olika stativ och hittar flera olika märken i olika butiker, stativet jag vill ha ska väga ca 1,5kg, vara i kolfiber, maxhöjd på minst 155cm och vara ca 50cm långt ihopfällt.

Jag har hittat Velbon Sherpa Pro 535 med tillhörande huvud på Scandinavian Photo för 2995kr men stativet klarar max 4kg och då blir man ju lite orolig när man ska uppgradera kameran, just nu väger den bara ca 2kg men senare så..

Jag hittade också Sherpa Pro 645 som också funkar bra men inga butiker har det inne på lager någonstans verkar det som så det går tyvärr nästan bort.

Sen har jag hittat Benro-stativ på Fotovideo som finns i lager men jag vet inte hur bra Benro är, kollar man på deras hemsida så ser det väldigt avancerat och bra ut men jag har aldrig hört talas om dom.

Sen har jag hittat Induro och Prozigma också men inte riktigt fastnat för något än.

Manfrotto och Gitzo verkar inte ha något i kolfiber i rätt prisklass.

Är det någon annan som har dom här eller kan ge tips på butiker eller stativ som kan passa mig? Pris runt 3000kr för stativ och huvud ska det gärna vara.
Det får gärna vara ett vattenpass på huvudet också.

Följer det med någon väska till något stativ är det ett litet plus faktiskt och till sist, vad innebär att det är tredelat eller fyrdelat? Fyrdelat verkar kunna gå ner i spagat mer eller har jag fel?

Tacksam för hjälp!

Om det kan vara till någon hjälp så kan jag rekommendera Benros kulleder.
Min KJ-2 fungerar fint och är smidig att jobba med.
Ett kolfiberstativ från photax.se kanske kan vara något att fundera på.

Mvh J O

Bilagor

• 8933f.jpg
    8933f.jpg
    43.2 KB · Visningar: 486
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar