Dennis_R
Aktiv medlem
Om pengar inte spelade någon större roll vilken hadde ni tagit? Vilket ger bättre bilder? Självklart förstår jag att 70-200:an ger bäst bilder i sitt omfång. Men hur blir den när man slår på 2X extendern och jämför den med 100-400 i deras omfång? Personligen så känns det som att om jag köper 100-400 så kommer jag endast använda den till fotografering som kräver väldigt lång räckvid utmohus och inget annat. Den andra kombinationen känns mycket mer dynamisk. Tex att man kan plocka loss extendern och använda vid porträtt, studio osv med dess omfång och 2,8 bländare. Man kan köra inomhus osv. Och om tillfället skulle kräva så slår jag på en extender och så får jag i princip det jag får utav ett 100-400. Vad tycker ni? Någon som har någon erfarenhet vid bådas 400 läge? Jag skall nämligen på safari i november och har en kännsla av att jag kommer misshandla 400 läget det mesta av resan så att dem presterar bra i det omfånget är viktigt. Sen undrar jag hur det blir med AF och IS med 70-200:an med extendern? Kameran jag använder är en 1D MkII.
Tack på förhand
Tack på förhand