niclasforsberg
Aktiv medlem
jag har ögonen på din annons..men det står inget om möjlighet till momskvitto ?
Nej. Inget momskvitto. 100% amatöraffär
/N
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jag har ögonen på din annons..men det står inget om möjlighet till momskvitto ?
Helt rätt. Att man faktiskt ser motivet ökar chansen att ta bra bilder ganska drastiskt.
Stabilare sökarbild ÄR en fördel. Men vad hjälper det när skärpan är och förblir en kompromiss
Helt rätt. Att man faktiskt ser motivet ökar chansen att ta bra bilder ganska drastiskt.
Glöm inte Sigmas 300/2.8, så nära du kan komma Canons egna och ger väldigt hög bildkvalitet till bra pris, dock ingen bildstabilisering.
jag har bara läst om att Sigmas AF på deras 300 är seg och bommar målet rätt ofta !?
annars är det också en kandidat helt klart
Om man tycker att skärpan på Canon 300/2,8 is är "en kompromiss" har man helt orealistiska krav.
Ultimat vore väl 1DX + 200-400/4, då 1DX väl har nästan 1 steg mindre brus än 6D blir det likvärdigt med 6D och 70-200/2.8 brusmässigt, men mer tele och möjligheten med inbyggda 1.4x, men då pratar man ju om sjukt mycket pengar...
Så stora är nog inte skillnaderna. Det är först vid ISO 50.000 som jag kan se lite skillnad i praktiken mellan min 1D X och min 5D Mark III. 6D hamnar däremellan. Visst kan man se mindre skillnader vid lägre om man jämför exakt samma testmotiv, men inget man tänker på i praktiken.
Att byta till EOS 7D tycker jag är ett tveksamt råd. Hellre knivskarpa filer med lågt brus från 5D Mark III som är beskurna.
Någon som har koll på skärpan (och annat) på alla 300/2.8 med och utan IS?
Nu pratade jag om en ev uppföljare till 7D, som naturligtvis är ren spekulation. Men i teorin blir det väl ändå lika skarpa eller skarpare bilder om man beskär en 43MP sensor till 22MP (1.4x beskärning) än om man tar en kamera med 22MP, sätter en 1.4x konverter med glas i, för att få samma utsnitt?
Tack Magnus för din input !
Är det någon som har erfarenhet av Sigmas 3002.8 ?
Alla tester jag hittar pekar på att AF har en del att önska och ska det vara så satsar jag hellre på en converter.
Denna testen är en av många jag läst som pekar på att det är finns en del att önska..
http://www.lenstip.com/index.php?test=obiektywu&test_ob=221
Jag har den och är supernöjd, Fotosidans tidning testade den ju för ett tag sedan och gav den toppbetyg, så nära Canon man kan komma för betydligt lägre pris. Canon är bättre, men skiljer inte jättemycket enligt den testen. Magnus kanske har koll på vad de skrev?
Sedan vet vi att vissa Sigma har problem med vissa kamerahus och att en del fungerar utmärkt. Jag kör 5d Mark III med min och har inga af-problem. lenstip-testen är fyra år gammal och den är gjord med en Canon 20d, kan nog förklara en del.
Använder man IS när man fotar med snabba slutartider ? ska jag vara ärlig så har jag stängt av den på mitt 300/2,8 IS.Jag har under gårdagen fått tillfälle att "testa" mitt 300/4 IS mot ett 300/2,8 IS.
Du skulle kunna testa att köpa ett begagnat F4 IS för säg 8000 kr, om du inte blir nöjd så får du tillbaks pengarna vid ett byte. Helt klart är 2,8 IS optimalt i ditt fall, jag skulle i så fall skippa versionen utan IS.
...Jag funderar på om ett EF 200/2,0L IS USM kan vara en bra glugg för att fota hockey ? Någon som har någon erfarenhet av denna glugg ?
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/7231936/canon-ef-200-2-0l-is-usm