ANNONS
Annons

70-200mm f/2,8 - går det att få tag i?

Produkter
(logga in för att koppla)

Wande

Avslutat medlemskap
Har kikat runt lite på nätet efter ett 70-200mm f/2,8. Verkar finnas (funnits?) ett Sigma men jag kan inte hitta det i lager varken i Sverige eller USA. Har det slutat tillverkats för Pentax?

Har tänkt mig ett ljusstarkt tele till att fota hockey. Nu vet jag ju att detta inte är Pentax starka sida. Men det verkar ju i alla fall ha funnits några passande objektiv.

Såg även att Tamron har ett 70-200 f/2,8 på gång. När kommer det? Någon som vet?

Tamron kommer med ett men Cyberphoto har varken pris eller leveranstid på det ännu.

Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro till Pentax AF

Jepp tyvärr är det så att Sigma inte längre gör 70-200 till Pentax längre. Det blir nog att vänta på Tamronen lr att leta beggat om inte Sigma överaskar och fortsätter tillverkningen av 70-200/2,8

Senaste jag orkade fråga Tura ang detta objektiv i september så skulle produktionen starta i januari 2008. Hur det är med det nu vet jag ej. Har bestämt mig för att vänta på pentax egna 60-250 F/4 istället.

För snart ett år sedan beställde jag ett sigma 70-200 men i november avbokade jag min väntande order. Tura flyttade fram leveransdatum hela tiden mm. Står om det i andra trådar ang sigmaoptiken.

Försökte även få tag på 100-300 i slutet av året med de var också okänd leveranstid på.

Det senaste jag fick info om de var från Cyberphoto som sa att för 70-200 så var april den senaste leveranstiden.

Så Sigma tänker jag inte vänta på mer. Får hoppas Pentax håller sin tid eller möjligens Tamron, sigma har bränt sina ljus nu...

Zebulah skrev:
Tamron kommer med ett men Cyberphoto har varken pris eller leveranstid på det ännu.

Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro till Pentax AF

Någon som vågar sig på en vild gissning på vad det eventuellt skulle kunna kosta? Snackar vi 5k eller 10k?

Förmodligen hamnar det i samma prisklass som för Sigmas 70-200/2.8, dvs strax under 10k. Läste någonstans att Tamrons objektiv ska finnas att köpa till våren, men det här med releasedatum på objektiv verkar vara väldigt flytande så det lär nog kunna ändras innan dess...

Jag tror jag är mer inställd på Pentax 60-250/4, men det återstår att se vad det blir när de finns att köpa.

Fogel70 skrev:
Förmodligen hamnar det i samma prisklass som för Sigmas 70-200/2.8, dvs strax under 10k. Läste någonstans att Tamrons objektiv ska finnas att köpa till våren, men det här med releasedatum på objektiv verkar vara väldigt flytande så det lär nog kunna ändras innan dess...

Jag tror jag är mer inställd på Pentax 60-250/4, men det återstår att se vad det blir när de finns att köpa.

Ja, Pentax egen 60-250 f/4 ser attraktiv ut. Men lite för trött för att fota hockey tror jag?

Såg en video från PMA där Tamrons representant sade att 70-200/2,8 kommer prissättas "below 700" vilket ju gör att det käns väldigt intressant! Förhoppningvis blir det kanske strax under 7000 här i Sverige?

Wande skrev:
Har kikat runt lite på nätet efter ett 70-200mm f/2,8. Verkar finnas (funnits?) ett Sigma men jag kan inte hitta det i lager varken i Sverige eller USA. Har det slutat tillverkats för Pentax?
200 f/2,8 på gång. När kommer det? Någon som vet?

Gamla Sigma 70-200 f/2,8 har slutat att tillverkas för Pentax, men Sigma annonserade i samband med PMA mässan att 70-200 f/2,8 HSM skulle komma till Pentax, dock ingen precis uppgift om när.
http://www.dpreview.com/news/0801/08013105sigma7020050150aps.asp

Gimbal skrev:
I så fall är det ju fult av cyberphoto att kalla den för "nyhet".

Fast han menade nog objektivet som fanns under första länken...

Fast jag tycker nog att det låter lite dyrt med 7255, Tamron sa ju under 700 dollar i USA, är det så stora påslag?!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar