Annons

70-200mm f/2,8 - går det att få tag i?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sir Anselm skrev:
Fast han menade nog objektivet som fanns under första länken...

Fast jag tycker nog att det låter lite dyrt med 7255, Tamron sa ju under 700 dollar i USA, är det så stora påslag?!
Just det.

Det stod inte dollar i och för sig, bara "below 700" men det ger 700$ X 6,5 = "below" 4550:-.
Det borde ge ett pris under 7000:-, vilket i och för sig låter billigt för en 70-200/2,8.

Bofoto2 skrev:
Just det.

Det stod inte dollar i och för sig, bara "below 700" men det ger 700$ X 6,5 = "below" 4550:-.
Det borde ge ett pris under 7000:-, vilket i och för sig låter billigt för en 70-200/2,8.

Jo men siffran 700 kom ju från en rep under PMA08 som väl hölls i USA? Så då vore det ju konstigt om det inte var dollar som menades...

Men men, det är ju trots allt ett bra pris om den levererar så bra bilder som vi väl hoppas? =)

Sir Anselm skrev:
Jo men siffran 700 kom ju från en rep under PMA08 som väl hölls i USA? Så då vore det ju konstigt om det inte var dollar som menades...

Men men, det är ju trots allt ett bra pris om den levererar så bra bilder som vi väl hoppas? =)
Adorama.com listar den för $699, vet inte vad det blir med skattepåslag o.s.v. för jenkarna.

Ursäkta att jag länkade fel tidigare i tråden, virpanna som jag är :)

nackdelen för tamron är ju att huset får veva runt autofocusen,även om nu det är lättviktsmaterial så är det lite mera massa mot pentax små pannkakor och kittzoomar.
då kanske man hostar lite till för en Hsm eller Sdm

Letar efter en vettig zoom till Pentax men det verkar inte vara det lättaste. Tamronen 70-200/2.8 kommer nog inte innan sommaren enl Cyber. Sigmas 100-300/4 APO kommer tidigast V11 osv. Har letat efter begagnat men det är tunt med kvalitetsobjektiv till salu. Ett alternativ är förstås Pentax fasta 300/4 som beräknas komma in någongång under mars,mvilket år skrev dom inte ; )

Sir Anselm skrev:
...
Fast jag tycker nog att det låter lite dyrt med 7255, Tamron sa ju under 700 dollar i USA, är det så stora påslag?!
CyberPhoto tar ju i själva verket 6.990 kr för denna Tamron. Det högre priset behöver man ju inte betala ifall man skippar deras "Värdepaket". Och jag tycker faktiskt inte alls att 6.990 kr är dyrt för ett AF 70-200/2,8. Alldeles precis tvärtom! Kan inte erinra mig ha sett något likvärdigt alternativ som skulle vara billigare än detta.

Vilket inte är detsamma som att jag för egen del har råd att köpa denna glugg just nu, men det är ju en helt annan femma...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar