Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-200/2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

fotomatic

Aktiv medlem
Hej!
Jag skulle hemskt gärna vilja ha lite info om Sigmas 70-200/2.8 HSM, gärna av någon som använt det. Vad jag främst är intresserad av är en jämförelse av dess AF-hastighet med Nikons 70-200 AF-S VR. Vad gäller skärpan, är jag helt säker att det duger åt mig. Gluggen är tänkt att användas till sport/action.
Tack på förhand,
/Amir
 
Kan bara jämföra med min 70-300ED och Sigman är klart överlägsen. Tror faktiskt att den fokuserar snabbast av alla mina objektiv.
 
forry4U skrev:
Är det en glugg att jämföra med AFS 70-200 mm f/2.8 G ED IF VR ???!!!

/Göran

Kanske inte, men det har jag heller inte gjort. Jag har jämfört den med Sigma 70-200....


...förlåt kom ifrån ämnet lite. Har plåtat i ridhus och jagat i dåligt ljus och det funkade klockrent. Nikonen funkar nog lika klockrent men kostar ofantligt mycket mer.
 
Alltså, det är inget snack om att Nikon 70-200/2.8 VR är helt suverän... Och att man kan ta handhållna foton med jättelång slutartid osv osv, MEN frågan var:

Kan Sigmans af-hastighet jämföras med Nikons af-s? Självklart har jag läst en del om detta på nätet, där vissa tyckt att den är jämförbar, medan andra bara tvärsågat Sigman för att den är Sigma.

Det vore så fantastiskt om någon som faktiskt använt båda dessa kunde dela med sig av sina åsikter.

/Amir
 
Mats Barrefors V D F (barret) Skrev: Kanske inte, men det har jag heller inte gjort. Jag har jämfört den med Sigma 70-200....




Jag tänkte bara på att frågeställaren undrade om Sigmas 70-200/2.8 HSM, AF-hastighet gentemot Nikons 70-200 AF-S VR
 
Kör med sigmas 70-200, 2,8 (till canon iofs) och är canon-nöjd;-)
AF:en är mycket snabb och precis tillsammans med min 10D, skulle tro att den är lika bra ihop med nikon-hus.
Mina andra erfarenheter om objektivet är:
Har även kört det ihop med sigmas 2x extender och det fungerar bra ihop.
Objektivet är faktiskt hyfsat skarpt redan vid bländare 2,8 och är helt underbart skarpt vid bl. 8.
Det enda jag kan "klaga" på är att zoomringen gärna nyper fast om man klämmer lite för hårt på den (en vanesak).

mvh
Patrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.