MartinC73
Aktiv medlem
Har fått förfrågan om att fota en väns fars 70-års fest.Det är isf det första uppdraget jag gör, är därför orolig att inte kunna prestera, men samtidigt känner jag att det är något jag borde greja och att jag inte KAN tacka nej eftersom man nån gång måste ta detta kliv.
Behöver lite tips.
Det kommer att vara hemma hos dom, dom bor i hus med mycket trädgård,.Det dom mest var intresserade av var gruppbilden(mellan 15-20 pers), men jag tycker att det även ska vara en del mingel-bilder och porträtt.
Gruppbilden vill dom ha i trädgården, kommer att vara där i tid för att hinna kolla om det passar eller inte, vet inte hur bakgrunderna ser ut.
Utrustningen jag har är:
Canon 50D
Canon 60D
17-55 mm f2,8
70-200 mm F4 is
50mm f1,8
Blixt 430 EX
Stativ
Har även två Blixtar 300 w med softbox(men inget batteripack)
Har heller ingen reflex-skärm.
Tagningen av gruppbilden kommer att ske ca 17:00 den 11/08.
Uppskattar alla typ av tips, även om nån tycker att jag borde inhandla nånting för att få till det.
Nån länk till exempelbilder/tips vore inte fel det heller.
Martin.
Behöver lite tips.
Det kommer att vara hemma hos dom, dom bor i hus med mycket trädgård,.Det dom mest var intresserade av var gruppbilden(mellan 15-20 pers), men jag tycker att det även ska vara en del mingel-bilder och porträtt.
Gruppbilden vill dom ha i trädgården, kommer att vara där i tid för att hinna kolla om det passar eller inte, vet inte hur bakgrunderna ser ut.
Utrustningen jag har är:
Canon 50D
Canon 60D
17-55 mm f2,8
70-200 mm F4 is
50mm f1,8
Blixt 430 EX
Stativ
Har även två Blixtar 300 w med softbox(men inget batteripack)
Har heller ingen reflex-skärm.
Tagningen av gruppbilden kommer att ske ca 17:00 den 11/08.
Uppskattar alla typ av tips, även om nån tycker att jag borde inhandla nånting för att få till det.
Nån länk till exempelbilder/tips vore inte fel det heller.
Martin.