Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

620-film? Spole? Kodak Kodette II bälgkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm, ja du har nog rätt...jag ska prova att exponera den här filmen så gott det går vilket beyder att jag efter varje taget kort måste öppna luckan bak för att rulla fram filmen ( i mörker..)

Vad tror ni om den idén? Det blir inga beställningar av film eller 620-spolar för det är ju inte min kamera så det känns lite onödigt dyrt..

Hej Robin!
Jag tror inte att det är någon god idé att du öppnar lucka för att rulla fram filmen. Även om du gör det i mörker. Möjligheten att du sabbar filmen är mer än stor. Nej, fortsätt inte exponera mer på den film du har i utan ta ur den och framkalla den. Satsa på en riktigt" 620" nästa gång.

Mvh
Rolf

Jag har en Kodak Vollena 620, det sitter film i. Har ingen aning om hur gammal den rullen är.

Spolarna verkar ju vara rena hårdvalutan.
Har för mig att jag såg en Brownie 620 på någon loppis, den ska jag kanske lägga vantarna på...

hej

Jag fortsätter att skriva i detta inlägg. Jag har en yocaflex kamera utan spole. 120film vet någon vart man kan få tag i en.

Tack

okej,jag var lite otydlig. Jag letar efter en tom spole just nu har jag ingen spole alls i kameran. Jag har en yocaflex kamera.
Tack för svar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar