Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

60d + Sigma 17-50/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)
Jodå

konkurrenskraftigt pris; både hus och objektiv har ju fått bra objektiv omdöme, så varför inte?

Har iofs själv köpt Nikon (D7000-hus) själv, men kan definitivt tänka mig att kika närmare på tex. Sigma-normalzoomen.

Det enda skulle som sagt vara om fokuseringen inte är helt rätt Vet inte hur Rajala ev. hanterar sånt, men både de och Tura Scandinavia kan ju kollas upp här på forumet. Annars finns alltid ett antal varianter med 60D & Canon-objektiv (se tex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=697573) om än inte alltid med samma ljusstyrka...

M v h
Anders

Det blev det paketet.

Är bara en simpel amatör som drömt om ett 2.8 efter att endast ha fotat med kitzoomen 18-55.
Detta ska bli spännande.

Det blev det paketet.

Är bara en simpel amatör som drömt om ett 2.8 efter att endast ha fotat med kitzoomen 18-55.
Detta ska bli spännande.

Känsla av du gjort rätt val. Inköpte dagar sedan förvisso 600D med Tamron 17-50. Gillar mitt eget och likväl ditt val. Aningen bättre kamera och enligt tester aningen aningen lite bättre objektiv. Du kommer bli nöjd.

Har precis köpt Sigmaobjektivet till min 7D. Det bakfokuserade tydligt, men det kunde jag ganska lätt fixa med kamerans MFA-funktion. Nu sitter fokusen perfekt. Nu har väl 60:an ingen sådan justeringsmöjlighet, men felfokuseringen lär väl å andra sidan inte gälla alla ex av objektivet. När det gäller omdömen om gluggen finns det ju folk på nätet som till och med tycker att den är bättre än Canons 17-55 2.8, den som alla verkar älska.

Har precis köpt Sigmaobjektivet till min 7D. Det bakfokuserade tydligt, men det kunde jag ganska lätt fixa med kamerans MFA-funktion. Nu sitter fokusen perfekt. Nu har väl 60:an ingen sådan justeringsmöjlighet, men felfokuseringen lär väl å andra sidan inte gälla alla ex av objektivet. När det gäller omdömen om gluggen finns det ju folk på nätet som till och med tycker att den är bättre än Canons 17-55 2.8, den som alla verkar älska.

Den borde komma idag, skapligt nyfiken. Haft 400D hemma förut men den fick åka vidare.
Håller tummarna för att fokusen ska hamna där den ska och att jag slipper krångel. Vet inte riktigt vad man ska göra om den fokuserar fel heller. :p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar