Da2
Aktiv medlem
Okej, jag har hört om och om igen att Canon överlag ger bättre färg och skin tones än motsvarande Nikon, vilket jag värderar högt då jag fotograferar en del bröllop och porträtt. Efter att ha sett en hel del bilder så tenderar jag att hålla med. Nikon producerar en grön/gul ton på huden som jag inte är ett fan av. Men är denna skillnad överdriven? Är det en kampanj som drivs av Canon- fotografer eller ett faktum? Finns test på tuben som hävdar att skillnaden är nästintill obefintlig.
Däremot är Nikon och speciellt D750 som jag haft och gillar rapp i autofokus och jag är väldigt bekväm med att hantera kameran. Är 5D mark III jättelångt efter vad kommer till autofokus?
Eftersom jag står inför att byta eller inte byta från Nikon till Canon så plågas jag av dessa funderingar....
Däremot är Nikon och speciellt D750 som jag haft och gillar rapp i autofokus och jag är väldigt bekväm med att hantera kameran. Är 5D mark III jättelångt efter vad kommer till autofokus?
Eftersom jag står inför att byta eller inte byta från Nikon till Canon så plågas jag av dessa funderingar....