Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

5d - cyberphoto.se

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm ! Intresant men troligen aldeles för dyr (minst 30 000- 40 000 kr skulle jag tro), vi får väll se. Kanske konkurenskraftigt pris om 4-5 år, när det är dags för mig att köpa nytt.

Mvh Erik !
 
Lite märkligt av Cyberphoto att lägga ut fastän modellen inte är bekräftad av Canon än... men oj vad många träffar de får på sin sida

//M
 
De tänker väl som många tidningsredaktioner:
Är ryktet sant kan vi hävda att vi var först, bra reklam. Är det fel ber vi om ursäkt och hänvisar till felaktig information från annars välinformerade källor...
 
Mycket märkligt!

Om rätt vore rätt så borde Cybefoto isåfall även marknadsföra nikons modeller D200 D90 D80 D3 :0)
 
5d-fans kan väl hoppas på att den "läckta" informationen om 5D är huvudsakligen korrekt men att Canon har några ess i rockärmen som inte kom fram. Låt säga att ett sådant ess kunda vara att de gör som med 10D och prischockar och erbjuder denna fullformatare för, säg 20 papp.

Observera annars att priset på ca 3500 euro som finns i den så omtalade pdf:en ligger i paritet med vad en D30 kostade när den kom.

Det skall bli mycket intressant att se vad priserna på den nya prylarna blir, och hur andra prylar eventuellt justeras. "Line-up:en" är ju rätt omfattande nu (enligt ryktet): 3000D, 350D, 20D, 5D, 1D2n, 1Ds2.
 
Verkar som Canons organisation...

.. läcker som ett såll medan Nikons saknar läckor totalt.
Vad gäller Nikons nyheter så brukar dessa inte komma ut förän de fins pressenterade i något mässprogram!
 
Läckor är inte alltid negativt.
I vissa fall kan de vara mer eller mindre avsiktliga.
Det snackas en massa om produkten redan innan den finns vilket inte är skadligt för försäljningen.
Problemet är om ryktena skruvas upp för mycket och den färdiga produkten inte motsvarar förväntningarna.
 
Foto-Gabbe skrev:
Läckor är inte alltid negativt.
I vissa fall kan de vara mer eller mindre avsiktliga.
Det snackas en massa om produkten redan innan den finns vilket inte är skadligt för försäljningen.
Problemet är om ryktena skruvas upp för mycket och den färdiga produkten inte motsvarar förväntningarna.

Läckor är nog för det mesta bra. Se på den här tråden. Massor med gratisreklam för Canon.
 
Re: Verkar som Canons organisation...

greggan skrev:
.. läcker som ett såll medan Nikons saknar läckor totalt.
Vad gäller Nikons nyheter så brukar dessa inte komma ut förän de fins pressenterade i något mässprogram!

Om 350D så fanns det väl inga läckor innan den visades upp på mässan? (vad jag vet iaf)
 
jag tycker att det är väldigt intressant med grejer som det finns både bild och spec. på innan dom är bekräftade av tillverkarn. tänk om det skulle visa sej att det inte finns någon 5d. isåfall bara någon med fantasi som pillat ihop en kamera i PS och hittat på passande spec.ar för kameran.
 
Om Canon väljer att "läcka" ut informationen är deras ensak. Men jag tycker det är märkligt att återförsäljare tillåts (eller väljer att) annonsera ut produkter som tillverkaren av produkten inte bekräftat. Sådana företeelser måste väl ändå vara ganska unikt för just digitalkameraeran? Hur ofta säljer Bilia en Volvo som inte officiellt finns än, eller ens är på väg enligt tillverkaren?-)
//M
 
Jag tro ju inte att Cyber säljer huset ännu. De har bara lagt upp det på sin sida för att skaffa intresenter. Mitt tips är att låta bli att titta in där om det är så frustrerande.
 
MortenG skrev:
Om Canon väljer att "läcka" ut informationen är deras ensak. Men jag tycker det är märkligt att återförsäljare tillåts (eller väljer att) annonsera ut produkter som tillverkaren av produkten inte bekräftat. Sådana företeelser måste väl ändå vara ganska unikt för just digitalkameraeran? Hur ofta säljer Bilia en Volvo som inte officiellt finns än, eller ens är på väg enligt tillverkaren?-)
//M

Den jämförelsen haltar lite.. eftersom Volvo endast säljs av, just det...Volvo.

Canon kan ju knappast stoppa en ÅF om de lägger upp vad man får förmoda en kommande nyhet.

Volvo gör ju tvärtom.. de säljer bilar som inte finns fysiskt, men är lanserade ;)

Gah.. Jag är inbjuden till pressvisning hos Canon den 22... Någon som vill pröjsa en ToR till Sthlm?? ;p
 
Jeppe skrev:
Den jämförelsen haltar lite.. eftersom Volvo endast säljs av, just det...Volvo.

Canon kan ju knappast stoppa en ÅF om de lägger upp vad man får förmoda en kommande nyhet.

Volvo gör ju tvärtom.. de säljer bilar som inte finns fysiskt, men är lanserade ;)

Gah.. Jag är inbjuden till pressvisning hos Canon den 22... Någon som vill pröjsa en ToR till Sthlm?? ;p

Jag sponsrar om Du accepterar cyckel som färdmedel.
Den 22,a / Måndag allstå? eller i september?

\\Sten
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.