Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

580 Ex Ii

Produkter
(logga in för att koppla)

Hansson

Aktiv medlem
Hej!

Sitter och funderar på att de är dags att köpa sej en ny blixt nu.
Men det jag då undrar över är om någon haft möjligheten att känna på den nya 580 EX II blixten? Jag vet att den inte är ute i butik än, men nån kanske har varit på nån press visning eller så?
Den gamla har ju verkligen problem med batteriluckan. Gillar den verkligen inte själv. Men man kan ju hoppas att den också är utbytt i den nya...

Har du känt på den eller ändå har koll så skriv gärna!
Tack på förhand.

Läste någonstans att Canon sagt att de ändrat på just luckan då den gamla blixten fått avsevärd kritik. Vet inte om det var i Jeppes rapport av visningen eller om det var på Kamera och Bild.

Testade den på PMA och den är verkligen ett lyft. Mycket trevlig lucka med tätning och ett låsvred. Fjädrande gängjärn och en spak med låsning för att låsa den vid kameran. Skon är i metall och den glider mycket lätt på plats. Inte alls samma rackiga känsla som i den gamla modellen.

Tätning mellan kamera och blixt gör den inte bara tät, utan även att den sitter bättre då den stöder mot huset.

Helt tyst när den laddar och TTL med sensor i blixten gör att du kan använda den med alla kameror, inte bara EOS.

Har ingen aning om vad den kommer att kosta, har ändå beställt 2st.

NÄR ?

Ingen av er som vet när den kommer ? Jag har också beställt men det går inte att få besked från någon inte ens canon... :(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar