Annons

52 bilder visar året 2006

Produkter
(logga in för att koppla)

Puggen

Aktiv medlem
Mitt fotoprojekt för år 2006 är nu klart och finns till allmänn beskådning. 52 bilder tagna varje vecka från samma plats och i stortsett samma vinkel visar naturens förändring under ett år. Tyvärr är det skiftande kvalitet på bilderna och dessutom är de inte i tidsordning, hoppas det inte stör allt för mycket.

Spana in vet jag :)

http://hela2006.fotopic.net/c1201815.html

Roligt "dokumenterande" Eric, bra gjort! Kul att se och inspirerande för oss andra att göra något liknande.

PS. Jag har full förståelse om Du inte vill låsa Dig till en viss tidpunkt 52 ggr på ett år. Hade Du mot förmodan ändå orkat göra det hade väl någon sagt "synd att det inte är bra väder på alla bilderna" :)

Puggen skrev:
Mitt fotoprojekt för år 2006 är nu klart och finns till allmänn beskådning. 52 bilder tagna varje vecka från samma plats och i stortsett samma vinkel visar naturens förändring under ett år. Tyvärr är det skiftande kvalitet på bilderna och dessutom är de inte i tidsordning, hoppas det inte stör allt för mycket.

Spana in vet jag :)

http://hela2006.fotopic.net/c1201815.html

Det störde att det inte var i tidsordning. Varför inte fixa det? Annars var det en lite kul idé. Två bilder verkar heta v8 också, borde rättas till.

Tackar tackar. Det här med tidsordningen har jag försökt fixat förgäves utan resultat. Det ber jag om ursäkt för. Angående tidpunkten för bilderna så var det tänkt att varje bils skulle tas på en söndag kl 12 men av förståerliga skäl var det inte möjligt alla gånger men de flesta är tagna kring dess. Småfelen ska jag rätta till så snart som möjligt.

Med vänliga hälsningar Eric Björklöf

Ville bara säga att jag spenderat en stund med att bläddra framåt i din bildserie.
Jättekul att se så tydligt vad som ligger framför oss.
Underbart att se hur snön smälter bort och
vårgrönskan kommer fram.
För att sen övergå i sommar och sen i höstfärger.

Kanonbra ide och bra genomfört.
Kredit för att du låter oss se vad du gjort också.
Tidsordningen håller jag med om, skulle vara perfekt om du kom på hur du ändrar

anwo skrev:

Tidsordningen håller jag med om, skulle vara perfekt om du kom på hur du ändrar

Kan det inte vara bokstavsordningen plus gemener och versaler som ställer till det?

Prova att numrera bilderna med en utfyllnadsnolla under 10, dvs 01,02..09,10, samt kolla att du har exakt samma titelformat, t.ex. "V.nn" överallt. Jag såg ett "V-nn" insmuget, till exempel. Skillnaden mellan "v-01" och "V-01" kanske inte syns på webben, men märks i sorteringen.

Per.

tycker du borde lägga upp det som et bildspel. någon sek per bild kanske och sedan en mjuk övertoning till nästa. Kul annars. lägtar till sommaren(och faktist till hösten lite, så fint)

En kul idé, som jag själv gjort i trädgården hemma.

Ganska kul att se hur väder, ljus och årstider skiftar. Och sen kan man gå tillbaka och se hur man själv hade det förut.

"Ja just det, det var där vi planterade de små blå blommorna..."

"Titta vad plommonträdet har växt på ett år..."

Fint att ha ett projekt att fota.Själv hadde jag ett där jag fotade 1 bild om dagen 2006.Det blev lite jobbigt ibland men det var kul. Jag ska göra en bok i 1 ex av bilderna.6 bilder var på A4.I år har jag ett annat projekt som jag snart ska börja med./Kenneth

Underbart!

Några bilder va riktigt snygga!
Kul att se hur mkt det händer på 2 veckor (tror det va v.18, 19, 20.
Helt sjukt stora förändringar. Man glömmer varje år!

Kul ide, låter som att jag inte är den enda att fundera på liknade projekt. :)
Jag ska bara skaffa mig en kamera först...inte bestämt vad jag ska köpa än.

Vad har du använt för kamera ?

Om du frågar mig så har jag använt olika kamror.
Jag börja med en kompaktkamera från Fuji, vilken kommer jag inte ihåg. Annars har det varit lite blandat, allt från Canon G3 till Canon 5d

mkt fina bilder, tycker värkligen om ändringen på grönskan mellen v 19-20 :D verklig sommarkänsla man får :D

måste tillägga att det var bra känsla i v 43 osså ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar