Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

50 mm f/1,8

Produkter
(logga in för att koppla)

Kirshim

Aktiv medlem
Satt och tittade in i bakre linsen (den närmast kameran)på mitt 50mm-objektiv när jag får syn på en "flaga" som verkar flyta omkring innanför glaset...

Är det nåt man borde lämna tillbaka och nån som har en idé om vad det är för något?

Ser du något på bilderna? Det krävs rätt liten bländaröppning för att se skräp på objektivet.

Det är ett billigt objektiv du har. En service kan kosta nästan lika mycket som ett nytt objektiv, garanterat mer än ett begagnat. Kanske bättre att spara pengarna till en 50/1,4 framöver?

Har du däremot version 1 av objektivet är det värt att få fixat det.

det är köpt för en vecka sen, jag har inte hittat några tecken av "flagan" på dom bilder jag tagit och nu och när jag tittade igen så ser jag inga tecken på flagan.

tänkte nog inte så mycket på service som lämna tillbaka nyköpt trasigt gods...;P

är det någon som kan länka till en sprängskiss eller liknande till detta objektiv, kanske förstår mer vad det handlar om om man kan se hur den är uppbyggd...

ANNONS