Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

468MGRC0 vs 468MGRC2

Produkter
(logga in för att koppla)
jag använder 468MGRC 2 och har den på mitt gitzo stativ GT 2541 och är nöjd med kulleden. Har kört med den runt 2 år utan problem. Den är ful men bra.

jag använder 468MGRC 2 och har den på mitt gitzo stativ GT 2541 och är nöjd med kulleden. Har kört med den runt 2 år utan problem. Den är ful men bra.

Tjena, tack.
Har du prövat större plattor t.ex 468MGRC0 6-Kantplatta?
När jag kör med mitt 488RC2 (lilla plattan) + Eos 50D och batterigrepp så upplever jag den lite svajig... tänkte att en större platta skulle göra det hela lite stabilare? Tänka tänka...

Väl mött

/Jonas

Bilagor

• 200pl.jpg
    200pl.jpg
    26.3 KB · Visningar: 168
Jag använder 468MGRC4, den plattan är tillräckligt stor för att hålla en D700 + 24-70/2.8 även när kameran vinklas för höjdformat (RC2 är för liten och då gör tyngden att den slirar på kamerahuset). Det viktiga är att få en stor kontaktyta mot kamerahuset.

Jag har inga problem med att det slirar jag kör bla D3x och förut 1ds mark 2. Det gäller bara att dra åt den ordentligt.

Instämmer med Ove, det är bara att dra åt. Kör 468MGRC2, D700(både med och utan BG) och bland annat 24-70. Det fina med RC2 är att den fungerar bra att använda påmonterad på kameran utan stativ.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar