Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
40D+17-55/2,8is kit?
- Trådstartare rullgrus
- Start datum
Rogerber
Aktiv medlem
rullgrus skrev:
Är det någon som vet om 40D kommer att säljas i ett "kitpaket" med ef-s 17-55/2,8is?
Prata med CyberPhoto så gör de nog ett schysst pris på kombinationen. De vill nog gärna sälja.
NiklasÖ
Aktiv medlem
Janne K skrev:
Canon gjorde väl aldrig egna paket av 30D och 17-55/2,8, så jag tror knappast att det kommer att hända nu heller. Någon info har jag dock ej.
MVH
JK
Vem som gör paketen är egalt för mig, det är prylarna jag vill ha! ;-)
Skämt o sido! Jag tror heller inte Canon har gjort alla paket som ex. www.tbh.se har på exempelvis 30D men som sagt var det är mindre viktigt för mig!
Mvh!
// Niklas
Edward
Medlem
Jag nämnde det i en annan tråd, problemet med damm i 17-55'an. Detta har knäckt mig! Kombinationen med en 40D är ju fantastisk i övrigt. Är det någon som vet hur utbrett dammproblemet är? Är det kankse så att bara de med problem klagar, och att de andra 95%'en inte säger nåt? Här är länken med recentioner av objektivet:
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=303&sort=7&cat=27&page=3
För min del börjar det luta åt att klä 40D'n med ett 28-70 L. Inte för att det är bättre, utan för att slippa dyrbara dammrensningar.
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=303&sort=7&cat=27&page=3
För min del börjar det luta åt att klä 40D'n med ett 28-70 L. Inte för att det är bättre, utan för att slippa dyrbara dammrensningar.
cassegrain
Ny medlem
Jo, jag har en sådan kombination från Canon. Antar att det var en del av deras "cash-back"-kampanj, den dök i alla fall upp i samband med denna.Janne K skrev:
Canon gjorde väl aldrig egna paket av 30D och 17-55/2,8
rullgrus
Aktiv medlem
Cyberphoto ger ca 800kr i rabatt med den kombinationen. Dustin ger ingen. Men totalpriset är fortfarande lägst på Fotokungen.
Jag har inte bestämt mej helt ännu, men det lutar åt en EF-s 17-55/2,8 men självklart har jag också tittat på 16-35/2,8II.
Anledningen till att det lutar åt 17-55 är främst bränvidden, sen IS:en och sist priset. Objektivet ska följa med på långresor och då kan jag inte släpa runt på för många objektiv (max. 3).
Så på nästa resa ser det ut att bli ev. en 17-55/2,8 + 50/1,8 + 100-400/4,5-5,6. Dock hatar jag tyngden på 100-400:an.
Har ont i ryggen senad förra resan då blev det lite för mkt utrustning (SLR+6 objektiv+tillbehör).
Jag har inte bestämt mej helt ännu, men det lutar åt en EF-s 17-55/2,8 men självklart har jag också tittat på 16-35/2,8II.
Anledningen till att det lutar åt 17-55 är främst bränvidden, sen IS:en och sist priset. Objektivet ska följa med på långresor och då kan jag inte släpa runt på för många objektiv (max. 3).
Så på nästa resa ser det ut att bli ev. en 17-55/2,8 + 50/1,8 + 100-400/4,5-5,6. Dock hatar jag tyngden på 100-400:an.
Har ont i ryggen senad förra resan då blev det lite för mkt utrustning (SLR+6 objektiv+tillbehör).