Annons

400D på service....lånat 350D men...

Produkter
(logga in för att koppla)

Kajsa220

Aktiv medlem
....kan jag ladda ner "något" så att jag kan ladda in bilderna på till min dator.

Min nyinköpta Canon 400D fokuserade inte så nu är den inlämnad i kanske 5 veckor. Jag fick låna en 350 under tiden vilket var snällt.

Nu kan jag inte ladda in bilderna själv i min dator. (funkar bara med 400D) Visst kan jag lämna in minneskortet till fotoaffär och få bilderna på en DVD men jag vill gärna fixa det själv om det på något sätt går att göra. (jag har ju inte den där skivan man behöver)

Nån här inne som har tips till mig eller är det träning i tålamod som gäller?

hej
hur gjorde du med 400D:n då du hämtade bilderna?

För canonprogrammen är samma för alla systemkamror, gäller bara ha det nyaste med stöd för kameran, men det för 400D har ju stöd för 350D då den är äldre.

Vissa har tipsat om en inställning i menyerna om hur USB porten skall funka, för bildutskrift eller dator, kanske den står fel.

Jag bara kopplar kamera och dator och så laddas bilderna in. Men när jag skulle testa det med 350 så funkade inte detta.

Hoppas att du har rätt. Men hur gör jag för att ändra inställningen?

Ja, jag har windows xp.
Jag ska försöka ladda ner den drivrutinen. Ska det funka då med "sladden" mellan kamera och dator?
5 veckor låter kanske inte så mycket att vänta men tar man lite bilder dagligen så är det ju smidigast att kunna ladda över dom själv.
Tack för tips.
/Susanne

ja, då ska det fungera. Du har ju även möjlighet om du har en kortläsare att plocka över bilderna den vägen.

Häls Jarmo

Hej
JArmos tips borde funka om du kör utanför canons programvara, då behöver du den drivrutinen.

Så det är ett klart hett tips som du kör.

Lycka till

Roine

Nu är det klart! Jag är så glad att det funkade och att jag kunde :)
Hjärtevarmt tack för hjälpen.
/Susanne

ps) de 225 bilderna blev bra. Min 400D har inte gett klara bilder alls. Jag trodde först att det var jag som inte kunde och har läst alla trådar ang fokusering, men nu fattar jag att det nog var kameran trots allt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar