Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

40000 kr att spendera i USA!

Produkter
(logga in för att koppla)

Stephen-chef

Ny medlem
Åker över till staterna i slutet på Augusti och tänkte köpa en helt ny kamerautrustning där borta. Jag har bestämt mig för en d300 med batterigrepp och sedan tänkte jag även köpa ett par gluggar och lite andra tillbehör, så som en ordentlig ryggsäck, en blixt m.m.

Skulle behöva lite hjälp gällande vad jag ska köpa. Tänkte handla för runt 40000:-. Ge mig tips på riktigt bra kit som man får för dessa pengar. Jag behöver inte spendera allt heller men kan lika gärna gå över några tusenlappar för att få något riktigt bra.

Har idag en d70 med standardgluggen och en 50mm 1,8.
Några ideer? Ge mig nu tips på ett riktigt drömkit.
/Peter

Stephen-chef skrev:
Åker över till staterna i slutet på Augusti och tänkte köpa en helt ny kamerautrustning där borta. Jag har bestämt mig för en d300 med batterigrepp och sedan tänkte jag även köpa ett par gluggar och lite andra tillbehör, så som en ordentlig ryggsäck, en blixt m.m.

Tänk på att du inte har garanti i Sverige på huset, bara objektiv. Går huset sönder måste du skicka det till staterna för reparation. Med allt vad det innebär med tidsskillnader, fraktkostnader och kommunikation.

Objektiven har garanti i Sverige.

14-24, 24-70, 70-200 rekomenderas varmt i övrigt.

d300 hus ~ 10000 :-
Nikon 12-24/f4 ~ 5500 :-
Nikon 24-70/f2.8 ~ 10500 :-
Nikon 70-200/f2.8 vr ~ 10000 :-
SB-800 ~ 2000 :-
Lowepro computrekker aw ~ 1000 :-
Filter till all optik för resten av pengarna.

(Källa: bhphotovideo.com)

Å så var pengarna slut hehe...men å andra sidan så har du en objektiv uppsättning som inte kroknar i första taget! Sen känns det som att köper du allt det i en å samma butik måste dom kunna pressa priset lite.

Kull att kunna köpa allt sånt godis på en gång, lite avis ;-)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto