oskarrr
Aktiv medlem
peterste skrev:
Jag blev shockad av att läsa dustins svar!
Jobbigt otydligt, det e då man känner sig tjatig eftersom man måste fråga på nytt.
Betyder det nu att man ska skicka garanti ärende direkt till service eller agerar dem även som mellan hand? Jag tror att bägge alternativen finns.
Jag har kollat upp garanti frågorna ett bra tag nu och kommit fram till att jag kommer handla från tyskland. Då det kvittar vilken återhandlare man köper av inom canon / nikon europa. Jag kan utnyttja min garanti här i sverige. Vilket gör en 350D kanske 800 - 1000 kr billigare.
Men endast canon produkt med canon optik.
Sigmas eller tamrons service kan jag inte ännu(kanske ska ta och ringa dem imorgon). Även minnes kort blir inköpt hemma i butik, så man inte ska behöva skicka någonting vid garanti behov.
Slutsats:
Bor man nära en service e det frid o fröjd, man kan inhandla canon eller nikon utan att bekymmra sig om frakt vid behov av garantianspråk.
Annars betalar man frakt i vilket fall som helst om man inte köppt i lokal butik.
Alltså antingen frakt till internet butik eller service.
Tack för ditt svar Peter.
Du råkar inte ha någon aning om var man kan kolla upp var dessa Canon-serviceställen finns?
Tänkte om de är utspridda över hela landet eller ej.
Men det måste väl finnas någon på forumet som har erfarenhet av Canon:s garantiservice?