Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

35 mm i golvet

Produkter
(logga in för att koppla)

Baldwin

Aktiv medlem
Råkade tappa mitt älskade EF 35mm F/2 i golvet i dag. Alla glas höll men autofokusen har slutat att fungera tyvärr. Vad göra?
Finns det något knep att ta till eller måste man lämna in det, och i så fall hur mycket tror ni att det kostar att laga?

Mvh

Kristofer

Beror vart du bor

Hej!

Lämnade själv in ett objektiv idag hos en Canon-auktoriserad service-firma i Malmö. Mitt tips är att du enklast kontaktar Canon och hör med dem vart närmast service-verkstad finns för dig. Företaget jag lämnade in till i Malmö heter Intervision, och de finns även i Stockholm vet jag.

Kostnad? Det varierar. Intervision kräver betalning på ca 600 kr i förskott vid inlämning för att titta på felet och sedan återkommer de med kostnadsförslag för att lösa det. Och ja, priset kan varierar stort beroende på vad felet är.

En liten uppdatering:

Jag lämnade in objektivet till RCC i Mölndal och fick betala 1163kr för kalaset. Men jag kan inte klaga på servicen direkt... Först beställde de en reservdel till objektivet, men när väl den kom så hände något. För beskedet jag fick var att jag skulle få ett nytt objektiv i stället för mitt gamla. (jag vet inte om mitt objektiv försvann eller gick sönder ännu mer...)
Eftersom objektivet var restnoterat i hela Europa och jul och nyårshelgen stod för dörren, så skickade de ett 35mm 1,4L gratis som jag fick låna tills de fått mitt objekt. En mycket glad överraskning.
Summa summarum: Jag fick vänta en del på mitt objektiv men servicen var förstklassig!

(Kan tillägga att jag håller stenhårt i mina objektiv i fortsättningen...)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar