Annons

30D + sigma 17-70 + bg-e2 = står upp?

Produkter
(logga in för att koppla)

naylor83

Aktiv medlem
Hej!

Jag undrar om det är någon som har den nämnda kombinationen? Är det ett paket som står upp om man ställer ifrån sig det?

Alltså:
EOS 30D med vertikalgreppet, BG-E2, och med Sigma 17-70 2.8-4.5.

Välter det på en plan yta? (Är objektivet för tungt?)

Mycket tacksam för svar, om någon har denna kombination.

Ett billigt fickstativ borde lösa problemet om den nu skulle välta. Kan tyvärr inte svara på din fråga.

Jo, men jag undrar om jag kommer att kunna använda kameran som vanligt och sedan bara ställa ifrån mig den, eller om jag måste lägga den på rygg.

naylor83 skrev:
Jo, men jag undrar om jag kommer att kunna använda kameran som vanligt och sedan bara ställa ifrån mig den, eller om jag måste lägga den på rygg.

Varför kan du inte luta kameran framåt mot motljusskyddet på gluggen? Verkar ju inte vara det största dilemmat kanske ;-)...

mange78 skrev:
Varför kan du inte luta kameran framåt mot motljusskyddet på gluggen? Verkar ju inte vara det största dilemmat kanske ;-)...

Nej, iofs :-D

Bara undrade... Förresten, det kan väl aldrig vara bra att luta kameran mot den utdragbara zoom-biten av objektivet, som motljusskyddet sitter på?

Jag ställer alltid ifrån mig kameran oavsett objektiv, så att den vilar på motljusskyddet eller främsta punkten på objektivet helt enkelt. Har man dock ett zoom-objektiv som blir längre när man zoomar kan det nog vara bäst att ha den i sitt kortaste läge om man ska ställa ifrån sig den en längre tid. Borde inte påverka så värst mycket om den är i sitt längsta heller, men vill man vara säker så.

Kan bara säga att min 350d + BG + 17-70 inte har en chans att stå upp, det är en relativt tung glugg, så jag tror inte att din kombo heller gör det. Men som tidigare talare har förespråkat så vilar den oftast mot motljusskyddet. Kan bara tillägga att det är en förträfflig normalzoom, väldigt prisvärd (Köpte min hos Kungsholmsfoto för 2995:).

Mvh. Fredric

Frudde skrev:
Kan bara säga att min 350d + BG + 17-70 inte har en chans att stå upp, det är en relativt tung glugg, så jag tror inte att din kombo heller gör det. Men som tidigare talare har förespråkat så vilar den oftast mot motljusskyddet. Kan bara tillägga att det är en förträfflig normalzoom, väldigt prisvärd (Köpte min hos Kungsholmsfoto för 2995:).

Mvh. Fredric

Oj, det var billigt!

Jag får det för nettopris eftersom jag jobbar på en fotohandlare, och det är några kronor högre!

Ojdå. Det här var visst forumet för Canon analogt. Skulle en moderator kunna flytta denna tråd till Canon Digitalt? Tack!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar