Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

30D och Sigma EF-500 DG Super II

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik Jacobsson

Aktiv medlem
Min 420 EX la ner sin verksamhet, den synkade när den själv ville, naturigtvis efter att garantin gått ut och Canon ville ha 2300 kr för att laga den!!!

Funderar lite på att köpa en Sigma EF-500 DG Super II, är det någon som kört den ihop med 30D?

Mvh
Patrik
 
Sigman är bra men klent byggd,.. Foten på min blixt gick sönder och nu sitter blixten fastlimmad på stativfästet och tjänstgör som slavblixt till min 580EX.
 
Patrik Trollhättan skrev:
Tack Johan.

Har du kört den utomhus i mörkret med bra resultat?

Nja.. inte utomhus med 30D:an än. har testat mest innomhus i dåligt ljus... Känslan tycker jag är ungefär densamma som på 300D(som jag hade innan).. möjligtvis att man får minuskompensera blixten något steg längre nu... sen får jag nog säga att antalet bra blixtbilder har ökat en aning. jämnare blixtexponering... Men det beror väl på att 30D:an kör TTL2
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.