Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
300D, kan den dra nytta av snabbt CF kort?
- Trådstartare Stingray
- Start datum
extacn
Aktiv medlem
Jag försökte köpa något av de snabbare korten via en data ÅF (som i sin tur köper av tex SMG) men via de kanalerna funkar det inte. De har inte vare sig Ultra eller Ultra 2 i lager och vet inte vad det är (=för någon skillnad mot tex de vanliga 1GB de säljer).
Jag köpte Ridata 1GB av Zebramedia och det är möjligt att det är något långsammare än Sandisk & Lexars värsta, men under 2.600kr hemma och klart, leverans på "nolltid" (beställde kl 15, hade det nästa dag) bör ställas mot de dryga 4tkr som Sandisk/Lexar vill ha.
Jag köpte Ridata 1GB av Zebramedia och det är möjligt att det är något långsammare än Sandisk & Lexars värsta, men under 2.600kr hemma och klart, leverans på "nolltid" (beställde kl 15, hade det nästa dag) bör ställas mot de dryga 4tkr som Sandisk/Lexar vill ha.
dsmannen
Aktiv medlem
extacn skrev:
ytterst tveksamt om det är långsammare, det är iaf väldigt snabbt. Jag har inte gjort någon test men det känns då som att kameran skriver minst lika snabbt på det som på ett sandisk ultra(1).
Mao prisvärt och snabbt kort, rekommenderas!
Stingray
Aktiv medlem
Tack för svaren.
Jag beställde en 300D inkl objektiv samt Sandisk Ultra II från Dustin nu på eftermiddagen. Hör och häpna... Grejorna kommer redan imorgon och jag som trodde att det var kö på 300D?!
Jag tog ett 256 MB Ultra II utan att veta att om det är så mycket snabbare, för det kostade bara en hundrig extra.
Jag beställde en 300D inkl objektiv samt Sandisk Ultra II från Dustin nu på eftermiddagen. Hör och häpna... Grejorna kommer redan imorgon och jag som trodde att det var kö på 300D?!
Jag tog ett 256 MB Ultra II utan att veta att om det är så mycket snabbare, för det kostade bara en hundrig extra.