Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

300D eller 350D? (var: "Svårt val!")

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag förstår inte varför välja en 300D när priset är detsamma. På pricerunner ligger dom kring 7200 för bägge. Jag köpte just en 350D och är kanonnöjd! Ett rejält lyft från min tidigare Canon Pro1.
 
JanneG skrev:
Jag förstår inte varför välja en 300D när priset är detsamma. På pricerunner ligger dom kring 7200 för bägge. Jag köpte just en 350D och är kanonnöjd! Ett rejält lyft från min tidigare Canon Pro1.

Nej självklart, hade 300 och 350 kostat samma när jag köpte, så hade jag ju givetvis valt den nyaste! Men säg att man kan få 300D begagnat för 4500 (???)... det är ju några kronor att spara i alla fall.
 
Jag tar för givet att det är begagnat som gäller ja.

Men jag tycker fortfarande att Daniel bör ta en titt på 10D om priset jämtemot 300D inte skiljer så mycket.

//Larsa
 
Jag var ock kände på en 300D i en butik och gillade mycket både grepp och handhavande.
Så kom 350 och jag beställde den utan att ha känt på den. Vilken besvikelse, för mig kändes greppet som man skulle kunna tappa kameran hela tiden. Inget fel på bildkvalitén dock, men man vill ju trivas med HELA kameran.
När Konika Minolta 5D kom ut fick jag prova den och var såld direkt. Kameran blev också såld -till mig!
Bortsett från pixlarna tycker jag den överglänser 350D på alla punkter.
Sålde 350 med 2 gluggar till en kompis.
Mitt råd: Kolla på KM 5D.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.