Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

2x APK Macro Teleplus MC7 på K20

Produkter
(logga in för att koppla)

Bertone

Aktiv medlem
Hej
Var på loppis o såg ovan nämnda förlängare. Fungerar den på min K20? Den kostade 200:-. Hade inte tid o testa, men någon av er vet kanske? Ja, den var till Pentax.
C

Bilagor

• _IGP6893.jpg
    _IGP6893.jpg
    11 KB · Visningar: 571
Funkar fint!

Hej.
Fungerar nog lika bra på K20D som på min GX-10.
Jag har haft en sådan som jag sålde, men den fungerade fint.
Det blir som att köra med M-objektiv, helt manuellt.

//Henric

Funkar

Jag har en liknande av märket Vivitar köpt på Tradera för 250:-. Använder den manuellt med mitt FA 50 1.4, får då ett macro på 150/2.8 1:1 på min K20.

Jag har en liknande av märket Vivitar köpt på Tradera för 250:-. Använder den manuellt med mitt FA 50 1.4, får då ett macro på 150/2.8 1:1 på min K20.

Alltså en 3X förlängare, men bländare 4 blir det eller 2,8 med en 2X förlängare. Men hur går det med skärpan med en 3x?

Nu har jag köpt förlängaren, men får den inte att fungera. Felmeddelande F - - . Troligen jag som gör fel (hoppas jag). Vilka inställningar skall kameran ha?
Tacksam för hjälp.
C

Senast ändrad:
Har du gått in i C-menyn och valt tillåt användning av bländarring?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar