Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

24-105 eller 50-1.4 på konsert?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kem skrev:
Javohl...spännande:)

Nu finns bilderna från konserten i min portfolio för er som är nyfikna på resultatet. Jag använde 50 mm mest men det funkade skitbra med 24-105 mm också. I mina våta drömmar har jag ett 70-200 mm med IS men men, man är ju aldrig nöjd.

Så... Berätta gärna lite om vad ni tycker om bilderna. Jag hade blivit mycket tacksam för lite kommentarer angående dessa.

Mvh

/Lasse

Svängiga och fina filder! Kanske en eller två mera vidvinkliga (översiktbilder) skulle lyfta albumet lite? Nå, vi är ju alla olika i tycke och smak, jag diggade bilderna mycket,

Snyggt Lasse!!!

Kan jag få bjuda tillbaka med lite bilder på Luleåkalaset från helgen som var, klicka på länken.

www.touchdigitalphoto.fotosidan.se

Albumet heter "Luleåkalaset 2006 Artister -ett urval" Jag har så OOOtroligt mycket bilder, svårt som fn att välja ihop bilder som ger bra albumkänsla, det kommer fler bilder från fler artister vad det lider.

Så tills vidare bilder med-

-Bodies without organs (BWO)
-Lena PH
-Hellacopters

Tyck gärna till åxå:)

Ha det bäst / Kenneth

Tjenare Kenneth! Det betydde mycket, och jag tog givetvis en ordentlig titt på dina bilder. Den jag fäste mig vid mest är Europe 15 som verkligen är ett mästerverk! "måla med ljus" får verkligen sin egentliga mening. Riktigt roligt att se hur du jobbar. Vad använder du förresten för objektiv?

Visst hade det varit roligt med lite mer översiktliga bilder men med min 20D och de objektiv som var på tal i den här tråden i kombination med närheten till artisterna fanns det helt enkelt ingen möjlighet. Rörelseoskärpan blev ibland allt för mycket men jag försökte då skapa något kreativt av detta, försöka ge bilderna lite mer fart vilket jag är rätt nöjd med.

Själv är jag alltid på jakt efter skarpa bilder men lärde mig ganska mycket om att skapa bilder där rörelseoskärpan fick bidra till dynamiken i bilden, kul som bara den. När jag ser dina bilder förstår jag att du långt mer behärskar konsten och det var jäkla roligt att se.

Tack

/Lasse

-Tack Lasse!

I Luleåkalaset 2006 albumen använde jag mig av följande utrustning

Canon 20D med 17-55 f/2,8 IS USM,
Canon 30D med Sigma 70-200 (samt enbenstativ)

I Europe bilden du hänvisade till använde jag
Canon 20D med 100mm f/2,8 Macro USM

Vidare så fungerade rörelseoskärpan bra i dina bilder som du själv skriver, kreativt och snyggt!

Här har vi en bild på "Bobba Fett" Som keyboardisten i Hellacopters kallas, han såg skitfluffig och tuff ut med huvudbonad och yvigt hår. Jag stod här uppe på scenen med 70-200 objektivet,fokuserade på ett ungefär,,,, 2m framför honom, flyttade kameran så att han kom in i bild och tryckte av, (manuell fokus hade åxå funkat:))) PRECIS så här upplevde jag det lilla trollet bakom pianot:) / K

Bilagor

• _mg_2778.jpg
    _mg_2778.jpg
    43.1 KB · Visningar: 92
ANNONS