Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
20D styras från dator?
- Trådstartare Digi
- Start datum
Digi
Aktiv medlem
Re: Drivisar för kameran
Okej, jag ska försöka igen!
Mats G S skrev:
Fått det att funka?
Du måste installera Windows Image Acquisition (WIA)
på datorn, ingen annanstans.
/M@S
Okej, jag ska försöka igen!
Mats G S
Aktiv medlem
Mats G S skrev:
Anslut kameran. Och se till att rätt kommunikations parameter är aktiverad i kamerans meny.
Där det står PTP i bilden skall ställas till "Normal"
Jo även NTSC skall ställas om till PAL
Bilagor
Mats G S
Aktiv medlem
Digi skrev:
Nu har jag installerat maskinvaran och kan öppna EoS Capture. Men, den vill att jag ska välja en kameraenhet som inte finns på "Den här datorn".
Men den finns när man klickar på "Den här datorn".
Även om jag tagit en bild så visas de inte bland mapparna.
Mvh Markus
För att fjärrstyra mina smällor kör jag med canons "file wiever utility" Klickar du på kameraikonen i det programmet så borde du få kontakt med kameran
Mats G S
Aktiv medlem
Digi skrev:
En sak till, bilderna börjar från 0000 vilket jag inte vill att de ska göra.
Hur gör man`?
Mvh Markus
Har aldrig haft det problemet att brottas med )
Kan vara detta: File Numbering = Continuous.
En inställning i kamerans meny alltså
Bilagor
Christer1
Aktiv medlem
Du har tydligen inte installerat Zoombrowsern 5.5. Det är den som går och hämtar bilderna från kameran eller kortläsaren och lägger in bilderna i dagens mapp, ÅÅÅÅ_MM_DD.Digi skrev:
Hej, behöver omdelbar hjälp!
Jag använder en EoS 20D och har Digital Photo Professional+EoS Capture som program.
Men när jag sätter in en sladd från kamera till en av min laptops USB anslitningar fungerar det inte.
Vad gör jag fel?
Är någon villig att guida mej?
Mvh Markus
Om du under Help i ZB inte hittar version 5.5. bör du gå till Canon downloads och skaffa hem uppgraderingen.
Passa också på att skriva in ditt namn i kameran, det gör du via Zoombrowsern med kameran ansluten. Bra om den blir stulen. Namnet går bara att ändra via Zoombrowsern inte på kameran.
Lär dig sedan ZB, den är faktiskt jättebra.
Digi
Aktiv medlem
Re: Re: 20D styras från dator?
Tack så mycket för tipset Christer!
Funkar jättebra!
Mvh Markus
Christer1 skrev:
Du har tydligen inte installerat Zoombrowsern 5.5. Det är den som går och hämtar bilderna från kameran eller kortläsaren och lägger in bilderna i dagens mapp, ÅÅÅÅ_MM_DD.
Om du under Help i ZB inte hittar version 5.5. bör du gå till Canon downloads och skaffa hem uppgraderingen.
Passa också på att skriva in ditt namn i kameran, det gör du via Zoombrowsern med kameran ansluten. Bra om den blir stulen. Namnet går bara att ändra via Zoombrowsern inte på kameran.
Lär dig sedan ZB, den är faktiskt jättebra.
Tack så mycket för tipset Christer!
Funkar jättebra!
Mvh Markus