Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20D försäljning

Produkter
(logga in för att koppla)
Zoso skrev:
Men det är märkligt att dom bara för ett par månader sedan sa att 8mp är max vad dom kan ta ur APS-C sensorn för att inte kvaliteten skall försämras.

Men vi får väl vänta på tester av 400D för att se om den är sämre än den tidigare 8mp sensorn på höga iso.

kent.

Det de säger hos Canon är säkerligen sant, men marknaden vill ha fler pixlar och det är dumt att säga emot då...

Själv väntar jag på att 20D sjunker på grund av en (ev) 40D så man kan ha 2 hus.
20D är ju fortfarande bättre än 350D, så jag väntar och gnuggar händerna...

Har någon hört talas om "bilar"?? En värdeminskning på 50000 på ett år är helt normalt.
Jag håller med några av de ovanstående. Om folk lär sig använda grejorna de redan har ordentligt skulle vi slippa alla meningslösa diskussioner om man ska byta hit o dit.
Jag slår vad om att inte en procent av er skulle kunna utnyttja ens en "gammal" Canon 10D (som jag har och älskar) till fullo med avseende på vilken bildkvalitet det går att få ur den.

Det verkar ändå så att 20D är en av kamerorna i den digitala världen som har haft ett relativt högt andahandsvärde. Och fortfarande har, i alla fall om man jämför med andra digitalare.

Det är nog i alla fall så att 400D är en viktig referenspunkt just nu. Kommande modeller från Canon eller spekulationer om dessa kan man helt enkelt bortse ifrån. Inget vet något om dessa förutom Canon själva, definitivt inget om prissättningen.

Sen är ju självklart andra märken heta. Kanske tom. lockar över Canonister.

Re: En sedelärande händelse!

Photocon skrev:
Det är inte kameran som tar bilderna utan fotografen.

He he, jag fick senast idag, då jag hade en slideshow på valvakan, höra att jag måste ha en jättebra kamera. Betraktaren tyckte att bilderna var sååå bra och undrade var hon kan få tag på en sådan kamera, hon ville kunna ta likadana bilder. Så frågar du folket så är det visst kameran som tar bilderna. ;)

Och visst, jag håller med, EOS 20D är en bra kamera, inte har den blivit sämre av att det kommit nya modeller och andrahandsvärdet har sjunkit. Min 20D tar till och med ännu bättre bilder idag än för två år sedan. Konstigt!

Re: Re: En sedelärande händelse!

Eeros skrev:
He he, jag fick senast idag, då jag hade en slideshow på valvakan, höra att jag måste ha en jättebra kamera. Betraktaren tyckte att bilderna var sååå bra och undrade var hon kan få tag på en sådan kamera, hon ville kunna ta likadana bilder. Så frågar du folket så är det visst kameran som tar bilderna. ;)

Och visst, jag håller med, EOS 20D är en bra kamera, inte har den blivit sämre av att det kommit nya modeller och andrahandsvärdet har sjunkit. Min 20D tar till och med ännu bättre bilder idag än för två år sedan. Konstigt!

Hehe! Då blir ju min logiska fråga: Vilket tangentbord använder du för att skriva sååå roliga inlägg?

Ha det bra och var rädd om din 20D. Fy Fasiken vilka bra bilder den har lärt sig ta om ytterligare 2 år/ Basta Hälsningar

Lennart

Jag sålde min D2X av den enkla anledningen att jag tycker att min 20D tar minst lika bra bilder. Visst är där lite mer färgmättnad på 20D men det går att fixa till om man känner för det.

Nej det enda jag stör mig på är magnifikationen på 1,6x. Å andra sidan kan man inte få allt för 10 000:-.

Jag köpte precis en 20D... Grymt bra kamera. Sålde min 5D och "nedgraderade" till 20D.
Visst är 1.6 inte optimalt när det gäller vidvinkel och sökarstorlek men för mig som fotar mycket macro är det en fördel.
Jag kommer kanske kika på 40D när den kommer. Främst för skaka av sig damm-funktionen.
20D är en väldigt kompetent kamera och går att hitta till bra pris nu.

A

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar