Annons

20D AEB fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

Ziden

Aktiv medlem
Hej,

Har börjat använda AEB för att göra HDR bilder(bland annat). Men stör mig på att jag måste trycka av varje bild i serien med avtryckaren - kan man pilla någonstans och få kameran att ta alla exponeringar på ett tryck? Kan inte minnas att min D30 krävde ett tryck per bild...


mvh Lazze
 
Ställ in kameran på seriebildstagning och håll ned avtryckaren tills de tre bilderna är tagna. (Kameran tar inte en fjärde bild direkt efter dessa tre om du har AEB inställt.)
 
funkar det timer tagning oxo? att den tar alla 3? får prova... o det blir nog till att fixa en fjärrutlösare förr eller senare¨

//Lazze
 
När vi är inne på HDR bilder, när jag försöker att göra HDR bilder av tre bilder kommer det upp ett medelande om att det inte gick, för det var ett komando som inte var tillgängligt, vad är det som är fel, eller vad gör jag för fel????

MVH SGÖ
 
Sven, Sök i adobes supportforum. Det är för att man kör svensk XP - man skulle ändra några miljö-variabler.

// Lz

ps. eller sök här i forumet så kommer du hitta länken in till Adobes fix ds.
 
Problemet är filnamn/paths med svenska tecken och det blir detför temp biblioteken om man har svenska teckenuppsättningen i datorn. Fixen är att ställa om miljövariablerna för temp biblioteken. Jag satte det till C:\temp och sedan funkade merge to HDR. Har provat det men inte lyckats få till någon vidare stil på bilderna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.