Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20D 30D eller D200 GÄVLE!

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanOlovsson

Aktiv medlem
Hej fotokompisar ;), jag har som vanligt extremt svårt att bestämma mig inför olika köp. Så nu tänkte jag höra om det är någon här på fotosidan som har en 20d 30d eller d200 som man skulle få testa lite?? Då pratar jag om Gävle-Sandviken området.

MVH
Johan
 
Jag har en D2Hs som du kan få testa, men jag varnar dig, du kommer inte vilja ha någon av dom andra kamerorna efter det :)

Annars är den väldigt lik D200'an när det gäller ergonomi.

kent.
 
Gå in på Expert inne på Flanör, där har dem både 30D och D200 har jag sett. Så frågar du snällt så får du säker känna på dem lite.
 
Jag va dit idag :), men vad är det för "snabbknappar" som gör d200an speciell? det var det enda jag inte förstog ;P.

Och att D200an var med ett sigma objektiv som krånglade och hade sig :p. DVS om jag inte var uppmärksam så skulle jag nog sitta och kasta skit mot nikon :p.

Men ärdet någon som har, så att att man kan prova kamerorna ytterliggare ;) (det blir ju så stressigt inne på en affär, om ni förstår vad jag menar.
 
Du måtte ha sparat din veckopeng ett bra tag för att vara aspirant på en D200!

:)

En vettig kamerabutik låter dig ta med ett eget minneskort så att du kan plåta lite med skyltexet.
 
Visst fick jag plåta! :D men man blir ju stressad av allt folk som springer runt... :( så man får intero att stanna kvar.

Dessutom så går det ju att använda båda kamerorna utan minneskort, för visst knäppte jag en massa, men jag förstog dock inte detaljerna på kamerorna.
Personalen verkar inte veta "så" mycket om kamerorna som jag vill veta.

Man har ju lagt undan lite pengar i åren ;)
 
du blir inte besviken om du väljer d200, ganska dyr men man får ju avtätat hus + skönt grepp.
jag har inte ångrat mig en minut.bara att slå till!
mvh joakim
 
Hej Johan..

Jag har en 20D och bor i Gävle.. så om vi lyckas stämma träff någon dag (jag är lätt upptagen frammöver) så kan du få klämma på den.

Fast om jag inte hade haft någon kamera idag och ingen runt omkring med med saker jag kunde låna och sådär.. så hade jag satsat på D200. Har testat den lite och bilderna från den blir riktigt bra och det är en väldans trevlig kamera.. Däremot bör du kolla lite priser på objektiv och andra tillbehör du vill ha, har hört rykten om att Nikon är lite dyrare än Canon på den biten..

//Danne
 
JohanSandin skrev:
Jag va dit idag :), men vad är det för "snabbknappar" som gör d200an speciell? det var det enda jag inte förstog ;P.

Och att D200an var med ett sigma objektiv som krånglade och hade sig :p. DVS om jag inte var uppmärksam så skulle jag nog sitta och kasta skit mot nikon :p.

Men ärdet någon som har, så att att man kan prova kamerorna ytterliggare ;) (det blir ju så stressigt inne på en affär, om ni förstår vad jag menar.
En snabbknapp som D200 har är funktionsknappaen som sitter under skärpedjupsknappaen dvs vid högra sidan om objektivet längst ner. Den kan ställas in för olika funktioner. Jag har ställt in att kameran spotmäter när knappen trycks in. Sen har jag programerat AE-L/AF-L så att kameran låser mätningen med ett tryck och låsningen bibehålls så länge som displayen är aktiverad, du behöver mao inte hålla knappen intryckt. Det ger dig frihet att spotmäta och därefter låsa och komponera/focusera om bilden i lugn och ro. En mycket bra egenskap, tycker jag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.