Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

2-3 lenser för Canon 5d Mark III samt Ninja 2

Produkter
(logga in för att koppla)

bboogie

Ny medlem
Efter mycket om och men har jag kommit fram till att Canon 5d Mark III är köpet för mina behov. Tillsammans med Atamos Ninja 2.

Min följdfråga är vilka lenser skulle funka som handen i handsken för ett professionellt slutresultat för allround foto samt för videoinspelning. Då kameran mestadels kommer användas till video reviews samt också ute på fältet intervjuer och kanske mindre dokumentärer men också för produktfotografering landskapsbilder. Ja till det mesta.

Som jag har förstått så behöver jag de som är under (hjälp gärna till vid fel) Lenser är inte min starka sida. Det jag söker är mest bang för de buck som fukar som objectiv för ta semi professionella bilder till profesionella bilder. Bilder som håller dvs. Om folk som hjälper skulle vilja skriva något förslag och motivering skulle det bli väldigt uppskattat. Så jag blir covered i flesta fotosituationer. Ska fotografera både inomhus och utomhus.

Wide Lens

Standard Lens

Telephoto


Jag undrar även om Ninja 2 är ett bra köp eller annat alternativ är bättre.

Till sist vad får jag inte glömma köpa till kameran. CF kort förstår jag det behövs vid bilmontering osv istället för Ninjan. Men jag tänker mer åt hållet rengöringsverktyg eller de små filterna man sätter framför lensen eller en bra prisvärd väska som skyddar och får plats med 3 objektiv.

Hoppas på att ni kan stå till hjälp.
 
Dubskriver inget om budget, så jag utgår från att priset är underordnat.

Så, om du filmar med stativ skulle jag ta 24-70/2.8L II och 70-200/2.8L IS II.

Använder du inte stativ så blir 24-70 skakigt och jag skulle då istället för det ta 24-105/4L IS. Inte lika skarpt och lite ljussvagare, men IS hjälper verkligen vid filmning handhållet.
 
Jag tycker faktiskt att vi kan fokusera på vad ts verkligen efterfrågar istället för att ge tips om objektiv eller lenses på engelska, han har upprepade gånger skrivit att han vill ha tips om lenser.
I alla fall då,, här har vi en mycket bra lenser som ger mycket bra af-assist!



http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=420639
 
Jaha ok, förlåt. Trodde att du menade lenser, eftersom du i ditt inlägg skrev att du ville ha en väska som kunde ta tre objektiv. Tog för givet att du visste då att lenser och objektiv inte är samma sak :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.