Annons

1Ds MK2 - Skriva RAW till CF och JPG till SD

Produkter
(logga in för att koppla)

allj

Aktiv medlem
Jag har sökt men inte hittat något vettigt svar. Jag funderar på om det går att välja så att raw-filerna sparas på CF kortet och JPG bilder sparas på SD kortet, samtidigt.

Vet att det går att skriva samma till båda korten men vill alltså skriva raw till ett kort och jpg till det andra och detta ska göras samtidigt så att säga. Går det att lösa?

Tack för svar på förhand!

/Alexander

Jag är rädd att det är först med "N" versionen (dvs. 1D Mark II N) som möjligheten att separera jpeg och raw till olika kort dök upp. Men 1Ds Mark II kom aldrig i någon "N" version.

Jag är rädd att det är först med "N" versionen (dvs. 1D Mark II N) som möjligheten att separera jpeg och raw till olika kort dök upp. Men 1Ds Mark II kom aldrig i någon "N" version.

Där ser man, vore tråkigt om så är fallet. Någon får gärna bekräfta. Om det skulle vara på det viset, vad finns det då för alternativ när man kör dubbla minneskort? Är det bara alternativet "backup" som gäller? Tråkigt att ha samma bilder på två olika kort, visserligen bra den dagen något utav korten går sönder men.

Tack för svar på förhand!

Ur white papers för 1D Mark IIn:
Now, with the EOS-1D Mark IIn camera in RAW+JPEG mode, it is also possible to save the RAW and JPEG images separately in each memory card.
För 1Ds går det inte förrän med Mark III.

Ur white papers för 1D Mark IIn:
Now, with the EOS-1D Mark IIn camera in RAW+JPEG mode, it is also possible to save the RAW and JPEG images separately in each memory card.
För 1Ds går det inte förrän med Mark III.
Okej Anders, tack för ditt svar. Jag får leta fram manualen och se vilka alternativ som finns. Tack för ditt svar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar