Sharpshooter
Medlem
Planerar att skaffa en ny kamera inom närmaste tiden men har svårt att bestämma mig riktigt. Jag arbetar som pressfotograf och är inte i behov av några enorma megapixelantal, däremot är jag intresserad av actionfoto så det jag prioriterar högst är antal bilder i sekunden. (därför prioriterar jag bort 5D)
Som det ser ut står det mellan 40D och en begagnad Mk2. 6,5 vs 8,5 bilder verkar inte vara någon större skillnad och 8,2 vs 10.1 MP är väl inte heller en kritisk fråga.
Prismässigt ligger ju 40D på 12000 när den väl dyker upp, och den Mk2a jag spanar på är i sågott som mint condition för 17000. Kan någon som verkligen kan de tekniska aspekterna ge mig ytterligare för/emot för de båda modellerna?
En fördel med Mk2 är ju att jag slipper köpa till batterigreppet, right?
Som det ser ut står det mellan 40D och en begagnad Mk2. 6,5 vs 8,5 bilder verkar inte vara någon större skillnad och 8,2 vs 10.1 MP är väl inte heller en kritisk fråga.
Prismässigt ligger ju 40D på 12000 när den väl dyker upp, och den Mk2a jag spanar på är i sågott som mint condition för 17000. Kan någon som verkligen kan de tekniska aspekterna ge mig ytterligare för/emot för de båda modellerna?
En fördel med Mk2 är ju att jag slipper köpa till batterigreppet, right?