Annons

18-135 eller 18-200 VR

Produkter
(logga in för att koppla)

Zoe33

Aktiv medlem
Hallå eller! Jag ska resa bort om ett slag, och "behöver" (hehe) ett nytt allround telezoom tills dess.

Då till frågan, 18-200VR verkar vara svårt att få tag på, så då verkar ju 18-135, kitobjektivet som följer med D80, vara ett alternativ.

Är det någon som testat 18-135? Är det bra? Funkis ok? Läst ett par recensioner som tycker att skärpan är jäkligt bra för sin prisklass, runt 3000 pix. 18-135mm blir ju typ 25-200mm effektiv brännvidd på min D70s då, och det är helt ok.

Jag "behöver" inte VR, har jag klarat mig i 10 år utan VR klarar jag mig en stund till.

Vad säger ni?
 
VR är värt dom extra pengarna om du kan få tag på ett. 135-200 mm i sig är knappast värt dom extra pengarna. Annars är nog 18-135 optiskt ganska jämförbart med 18-200 i området de överlappar. Har bara testat det kort och det verkar bra.

Johannes
 
18-135 verkar dessvärre inte finnas med VR, men det gör som sagt inget. Jag är mer nyfiken på vad folk tycker om kvaliteten på objektivet.
 
Zoe33 skrev:
Då till frågan, 18-200VR verkar vara svårt att få tag på, så då verkar ju 18-135, kitobjektivet som följer med D80, vara ett alternativ.
18-200 är inte svåra att få tag på längre. De finns i lager lite varstans, tex så vet jag att det finns hos Expert i täbycentrum.


.
 
Tack Thomas!

Jag ringde runt lite, 3 affärer, och alla tre sa att de inte hade objektivet inne och det kunde vara svårt att få tag på det. Jag ska ringa lite till!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.