Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon Z6 och Sigma 70-200
- Trådstartare JanneJo
- Start datum
larsol
Aktiv medlem
Hittade detta i ett forum.
intressant, jag har samma objektiv men autofokusen fungerar inte, har du gjort några uppdateringar av objektivet? eller en speciell inställning?
fnjufri skrev:
Jag har den äldre versionen (HSM, inte HSM II) och den är kompatibel med min Z6. AF fungerar, dock inte i hypersonisk hastighet. Fotograferar i AF-C är det ganska brusigt eftersom objektivet' AF-motor arbetar kontinuerligt för att få fokus. Inte för videoarbete med allt det bruset. I övrigt inte mycket att klaga på. Jag skulle tro att alla HSM Sigma-objektiv borde vara kompatibla med Z's.
intressant, jag har samma objektiv men autofokusen fungerar inte, har du gjort några uppdateringar av objektivet? eller en speciell inställning?
JanneJo
Aktiv medlem
Du har väl inte råkat ställa om switchen på gluggen från AF till MF? Menar inte att idiotförklara dig utan har bara egen erfarenhet av att råka missa de första enkla stegen i felsökning.
Nej tyvärr, det hade varit gött om det varit så enkelt.
JanneJo
Aktiv medlem
Misstänker att det är mer än bara den biten som skiljer.
För att hantera FTZ2 behöver Z6 ha en nyare mjukvara.
Det är inte samma mjukvara i FTZ och FTZ2, Nikon säger att FTZ2's mjukvara 1.0 är samma som FTZ's 1.10.
Jag gissar att det är någon produktutveckling/skillnad som egentligen inte ska påverka funktionen.
Anledningen till att jag ville testa var ( som så ofta..) en googling av problemet med sigmaobjektivet
För att hantera FTZ2 behöver Z6 ha en nyare mjukvara.
Det är inte samma mjukvara i FTZ och FTZ2, Nikon säger att FTZ2's mjukvara 1.0 är samma som FTZ's 1.10.
Jag gissar att det är någon produktutveckling/skillnad som egentligen inte ska påverka funktionen.
Anledningen till att jag ville testa var ( som så ofta..) en googling av problemet med sigmaobjektivet