Photocon
Aktiv medlem
Allvarligt, vad har en stor skärm med hög upplösning att göra på en DSLR EGENTLIGEN? Särskilt som vi inte ens vet om den klarar att visa bilderna med pixeldata från originalfilen (Troligen men ex. 30D gjorde det inte)
Jag inser att pocketkamerorna ofta används som ett slags fotoalbum, men en DSLR...?
Självklart bör ändå kamerorna ha så bra display som det går att få, men det låter i mina öron extremt konstigt att en seriös fotograf skulle byta hus för en sån 'skitsak'.
Anledningen till att 40D inte har bättre display beror till 99% sannolikhet på att displayen inte fanns tillgänglig på det sätt Canon önskade vid tidpunkten för konstruktion.
Det är (var åtminstone) Sony som gör displayerna. De kanske bokat upp tillverkningen för sina egna kameror i första hand....vem vet?.
Jag är inte vän av stora displayer på en dslr. Sätter bara näsan i de som sitter på 40D och 1DsMkIII. Jag bara besvarade ett annat inlägg.
Kör själv med 20D och 1DsMkII som har s m å displayer. Och det funkar för mig.
Jag blev störd av 40D:s stora display som när man ville granska en bild blev ganska fadd och grynig. Däremot är liveview inte helt fel i vissa situationer när man villa ställa skärpan manuellt och har kameran på stativ. Men det är ingen finess jag frågat efter eller någonsin krävt på en dslr.
Lennart