D2x
Aktiv medlem
Calle Camp skrev:
Nästa stora generationsskifte för nikon tror jag blir "FF"
Då är det bra att ha gluggar som passar.
Ja om man har råd att köpa kameran, den lär väl gå loss på en halv årslön efter skatt
rolle
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Calle Camp skrev:
Nästa stora generationsskifte för nikon tror jag blir "FF"
Då är det bra att ha gluggar som passar.
Så långt vill jag inte gå i min slutsats. Men nog tycker jag att 17-55 är tack vare sitt omfång mer praktisk än 18-35, och är nog knappast sämre rent prestandamässigt. Men man kanske kan säga att om man äger en 18-35 skulle man kanske snegla åt fördelarna hos 17-55:an med sin ljusstyrka och omfång. Äger man en 17-55 glömmer man nog nästan att 18-35 existerar.slackie skrev:
Så man kan dra slutsatsen att 17-55 presterar bättre än 18-35 på allt?
paul innergård skrev:
Så långt vill jag inte gå i min slutsats. Men nog tycker jag att 17-55 är tack vare sitt omfång mer praktisk än 18-35, och är nog knappast sämre rent prestandamässigt. Men man kanske kan säga att om man äger en 18-35 skulle man kanske snegla åt fördelarna hos 17-55:an med sin ljusstyrka och omfång. Äger man en 17-55 glömmer man nog nästan att 18-35 existerar.
Jag tror inte att den är sämre sett till kontrast o skärpa. Mitt ex var fantastiskt bra och kontrastrikt speciellt på större bländare. Alla gluggar är bra på bländare 5,6-8 men min 17-55 var bra redan på största bländaren och från bländare 4 o uppåt såg man ingen egentlig förbättring. Mellan bländare 2,8-4 var den synbart skarpare och kontrastrikare än min 70-200 2,8 VR. Jag tror inte du kommer ångra ett köp av den gluggen.slackie skrev:
Det är ett nöje att ha dig på forumet Paul Alltid väl påläst och genomtänkta svar, det ska du ha mkt creds för!
Men du tror inte att 17-55 presterar sämre generellt vad det gäller kontrast och skärpa?
Jag tror inte att den är sämre sett till kontrast o skärpa. Mitt ex var fantastiskt bra och kontrastrikt speciellt på större bländare. Alla gluggar är bra på bländare 5,6-8 men min 17-55 var bra redan på största bländaren och från bländare 4 o uppåt såg man ingen egentlig förbättring. Mellan bländare 2,8-4 var den synbart skarpare och kontrastrikare än min 70-200 2,8 VR. Jag tror inte du kommer ångra ett köp av den gluggen.slackie skrev:
Det är ett nöje att ha dig på forumet Paul Alltid väl påläst och genomtänkta svar, det ska du ha mkt creds för!
Men du tror inte att 17-55 presterar sämre generellt vad det gäller kontrast och skärpa?