Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

17-40/7L borta??

Produkter
(logga in för att koppla)
Låter inte så troligt att den skulle plockas bort. Det är ju ett objektiv som säljer bra.

Det har hänt för att Canon Sverige råkat plocka bort produkter från sin hemsida.
 
Det va ju tråkigt. Den som stog på min lista över saker jag ska köpa när jag får pengar... Typiskt. Får väl hoppas att nya efs gluggen är supervass eller nåt. Eller hoppas på ett begagnat superklipp.
 
De lär väl knappast ta bort den helt utan att ersätta den med något annat i samma klass, eller....?

EF-S-gluggen i all ära, men det är ju långt ifrån alla hus som kan ta den...

mvh Janne
 
Nääääääähhh....?

Asså när kom 17-40? Kan inte vara länge sen...!? E de inte så att den slagit 16-35 på fingrarna (i några av dessa teoretiska test)? Å jamena vilket objektiv skulle då ersätta det...!? Ett 17-40/2.8 på kommande...? :)
 
10D då?

17-40/4L lär väl knappast försvinna, det är ju en superglugg, som så många redan vet. :)

Däremot undrar jag hur länge 10D kommer att finnas kvar, nån som vet?
 
Canon kanske ersätter 17-40/4L med något bättre.
10D lär väl inte tillverkas längre. Utan dom som säljes nu är troligen restlager.
 
froderberg skrev:
En 17-60? kanske. Skulle inte förvåna mig om de försöker göra lite större brännviddsomfång.

Vad tror du dom prioriterar - brännviddsomfånget eller ljusstyrka? Kanske båda...! Det skulle vara hur trevligt som helst om dom slog av ett par tusen kronor från priset när dom ändå är på gång...!
 
Highweiss skrev:
Vad tror du dom prioriterar - brännviddsomfånget eller ljusstyrka? Kanske båda...! Det skulle vara hur trevligt som helst om dom slog av ett par tusen kronor från priset när dom ändå är på gång...!

För den här typen av kvalitetsoptik tror jag att det är fast ljusstyrka som är prioriterat tillsammans med hög optisk prestanda.
 
froderberg skrev:
För den här typen av kvalitetsoptik tror jag att det är fast ljusstyrka som är prioriterat tillsammans med hög optisk prestanda.

Jo, även om det sagts att 17-40/4 presterar bättre än 16-35/2.8 så måste man ju ta i beaktande ljusstyrkan. 4 är kanske inte är så mycket att hänga i julgranen om man är yrkesfotograf?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.