transalp-01
Aktiv medlem
2960x1440 på en telefon? Varför då? Kan man koppla telefonen till en 55tumsskärm?
/Tomas
Japp!
Funkar bra på samsung tv i alla fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
2960x1440 på en telefon? Varför då? Kan man koppla telefonen till en 55tumsskärm?
/Tomas
Japp!
Funkar bra på samsung tv i alla fall.
Jag skulle helt klart valt mer minne framför högre skärmupplösning. Upplösningen 1920x1080 räcker väl till på 13.3".
Jag tycker också att 13.3" är väl litet som skärmstorlek att utföra något seriöst arbete på, när jag håller på med foto eller jobb så är min laptop inkopplad till två externa skärmar med tillhörande mus och tangentbord.
Med QHD+ på 13" måste man skala upp om man inte har örnögon a'la Chuck Yeager. Har haft en Lenovo Yoga 2 Pro med sån skärm och med full upplösning blev allt mikroskopiskt. Men å andra sidan lär ju inte 16GB jämfört med 8GB göra nån jätteskillnad i LR. Minne är alltid bra så satsa på minnet säger jag!
För det första så har i princip alla datorer med den Skylake-processorfamiljen (de som drar typ 15W) fastlödda minnen, det har med moderkort och storlek och göra. Det minnet som sitter i är det som man får. För det andra så är de flesta högupplösta småskärmar blanka kontrastförstärkta saker som jag inte gillar. Köpte faktiskt en Dell XPS 15 med 1920x1080 för att slippa detta. Tycker den fungerar utmärkt med PS/Lightroom. Å andra sidan kopplar jag upp den mot en 27" på 3840x2160 hemma.
Varför inte titta på en något större dator? T ex ASUS Zenbook UX430UQ på 14" är inte mycket större men ger samma i7 (den lilla tvåkärniga, strömsnåla) 16Gb fastlött, 512 Gb SSD och ett NVIDIA GeForce 940MX grafikkort som verkligen kan snabba på både PS & Lightroom.
https://www.dustinhome.se/product/5011007335/zenbook-ux430uq
Dvs. jag skulle aldrig prioritera 3200x1800 på en liten skärm..
Varför inte titta på en något större dator? T ex ASUS Zenbook UX430UQ
Jag har varit grymt sugen på den ett tag, till stor del just för Lightroom på resa. Jag lutar åt att vänta tills de kommer med fyrkärniga CPU i Ultrabooks, men å andra sidan har jag 10 % rabatt på ett köp hos Inet den här månaden.
Så... om det inte är att kapa tråden för mycket, några fler som använt den?
Jag har varit grymt sugen på den ett tag, till stor del just för Lightroom på resa. Jag lutar åt att vänta tills de kommer med fyrkärniga CPU i Ultrabooks, men å andra sidan har jag 10 % rabatt på ett köp hos Inet den här månaden.
Så... om det inte är att kapa tråden för mycket, några fler som använt den?
Har du kollat in Lenovo yoga 900 serien?
/Jörgen
Enda anledningen att jag inte köpte den är att jag jobbar lite med Premiere och After Effects också, då kommer 4-kärniga i7-7700HQ, GeForce GTX 1050 & 32Gb RAM väl tillhands. En kompis som har den är riktigt nöjd i alla fall, nöjd också att han inte köpte den mindre ZenBook 3 istället.
Jag är inne på Asus ZenBook UX430UQ