PaulaF
Aktiv medlem
Innan ni hugger på mig, jag vet att det finns en sån tråd redan, men jag har en fullformatare och det ger en helt annan vinkel (hihi) på tråden. Ni som har erfarenhet av bröllop, snälla ge mig lite feedback.
Jag ska fota bröllop. HELA bröllopen från morgon till natt och vill görna få med hela storyn. Har i min kamera väska:
canon 5d mark ii
canon 40d (reservhus)
canon 50mm 1,4
canon 70-200 2,8 is
tamron 28-70 2,8
Min kamera har inte kommit än så jag har inte hunnit testa den med min tamron 28-70 men jag utgår ifrån att det kommer kännas som skräp, eller? J
Det jag saknar är en vidare vinkel och en grym normalzoom
Men jag har verkligen inte råd till både en 16-35 och en ny 24-70
1) Jag skaffar en 24-70 och förlitar mig på att 24 är tillräcklig vidvinkel och kan täcka kyrkan, festlokalen mm
2) Jag skaffar en 16-36 och förlitar mig på att min 28-70 kommer duga som vimmelobjektiv. Det kommer ju bli den som kommer tar alla spontanporträtt på vänner och familj.
TACK i förväg för att ni tar er tid, jag måste bestämma mig fort så jag skulle bli så otroligt tacksam.
Jag ska fota bröllop. HELA bröllopen från morgon till natt och vill görna få med hela storyn. Har i min kamera väska:
canon 5d mark ii
canon 40d (reservhus)
canon 50mm 1,4
canon 70-200 2,8 is
tamron 28-70 2,8
Min kamera har inte kommit än så jag har inte hunnit testa den med min tamron 28-70 men jag utgår ifrån att det kommer kännas som skräp, eller? J
Det jag saknar är en vidare vinkel och en grym normalzoom
Men jag har verkligen inte råd till både en 16-35 och en ny 24-70
1) Jag skaffar en 24-70 och förlitar mig på att 24 är tillräcklig vidvinkel och kan täcka kyrkan, festlokalen mm
2) Jag skaffar en 16-36 och förlitar mig på att min 28-70 kommer duga som vimmelobjektiv. Det kommer ju bli den som kommer tar alla spontanporträtt på vänner och familj.
TACK i förväg för att ni tar er tid, jag måste bestämma mig fort så jag skulle bli så otroligt tacksam.