ANNONS
Annons

15/16 sept smäller det?

Produkter
(logga in för att koppla)
Håller med Calle.

Kringutrustningen skall uppdateras, sedan när kameran min är föråldrad och inte duger för mina jobb köper jag nytt.

Och om Nikon faller bort om ett par år så byter jag väl till Canon, behöver inte så mycket kameraprylar så kostnaden är inte svidande. Använder zoomoptik för fler och fler jobb så det blir hus med två objektiv den dag jag byter. Resten hyr jag.

Detta är ingen vs-tråd men jag blir lite ledsen när jag ser en del inlägg på olika forum [FS och andra] som på fullt allvar handlar om att jag som Nikonanvändare troligen går omkring och känner mig underlägsen nu när Canon producerar bra kameror i högre tempo.

Att Volvo tar fram nya bilar med bättre prestanda än min Fordkombi är ju trevligt men påverkar inte mig eller mitt fotograferande, snarare minskar det lusten att köpa Volvo [eller RayBan eller HushPuppies eller...] Som exempel...

Tusan, hur förklarar man att man inte är bitter utan att låta bitter?
 
mipert skrev:
som på fullt allvar handlar om att jag som Nikonanvändare troligen går omkring och känner mig underlägsen nu när Canon producerar bra kameror i högre tempo.
Då är det bara att kasta ett getöga på de värsta gaphalsarnas bilder. Om de överhuvudtaget har några:)

Jag har mailat Nikon om 15-16 September-ryktet stämmer, men jag lär inte få något svar.
 
Efterföljaren till D100 är nog den kamera som får mig att gå över till digitalt. Fotografer med digitala kameror verkar helt enkelt ha det roligare.
 
rideg skrev:
Efterföljaren till D100 är nog den kamera som får mig att gå över till digitalt. Fotografer med digitala kameror verkar helt enkelt ha det roligare.

mycket roligare.... fick jag när jag skaffade DSLR, nu skall man bara skaffa sig en MB-SLR
 
rideg skrev:
Just det! En Nikon D100++ är väl ungefär vad som ryms bakom stolarna. Helt perfekt!

med risk för att bli utskrattad eller nåt i Nikon Forumet så vill jag nog personligen påstå att min CANON EOS 1D MKII passar bättre i den bilen...
 
Hustomten skrev:
Ler nöjt och undrar varför det alltid är Canonfotografer som framhäver sina kameror i forumen ;)

troligen för att Nikon ägarna inte har någon kamera värd att framhäva.... (väntar på Nikon mobben som efter lite mer pajkastning kommer vilja lyncha mig, fast hoppas få lite stöd från mina Canon kompisar här)
 

Bilagor

  • icon_twak.gif
    icon_twak.gif
    1.6 KB · Visningar: 487
Ok, nu räcker det. Det här är ingen v.s-tråd (även om pajkastning kan vara ganska roande). Här diskuterar vi ryktena om nya Nikon-hus.

Please.
 
Själv D70-ägare och Nikon-diggare kan jag ändå konstatera att Nikon ligger rejält efter Canon totalt sett. Enligt min polare, fotograf på Aftonbladet, är alla proffs som jobbar med Nikon D2H vansinniga. Kameran funkar kass och Nikon nonchalerar deras kritik. Många bilder blir helt svarta mm.

Nikon behöver verkligen något nytt innan alla proffs har bytt till Canon.
 
Undrar när det kommer en digitalersättare ersättare till min vattentäta Nikon 35 AWAF?

Denna bild är tagna med min Nikon 35 AWAF:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=137866

Har funderat på att byta till en Canon AS-1 med större sökare man kan titta genom under vattnet och som flyter och som man kan ha ner till 5 meter istället för 3. Men nu är det väl lika bra att vänta på en vattentät digital kompakt, kanske från Nikon.

:)
 
:D:O:V:E: skrev:

"Har de testat att ta bort linsskyddet? Det funkade för mig mina bilder blev genast mer intressanta. ;)"

He he - jo vad jag förstod så var det när dom körde seriebildtagning som var femte ruta försvann ibland.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.