Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon 600d Seriebildtagningshastighet

Produkter
(logga in för att koppla)

Krympan

Medlem
Hej,

sitter här och funderar på att köpa ett batterigrepp till min Canon 600d, och nu ställer jag frågan är det nödvändigt kommer den ens att öka min seriebildtagningshastighet? skulle vara bra om man kunde öka sin seriebildtagningshastighet ett snäpp högre!

Tack för alla svar!

Mvh,

Kim
 
Nej, det har inte med seriebildshastigheten att göra över huvud taget på den kameran. Det är bara några Nikon-modeller där man kan använda andra batterier i greppet för att få ökad hastighet, inget generellt som gäller alla kameror.
 
Batterigreppets främsta fördel är snarare att kameran blir lättare att hantera, speciellt med tunga objektiv monterade och när man tar höjdformat.
 
Ja, när man tar bilder i stående format är batterigreppet en stor hjälp. man kan ju köpa ett billigare Meiko-grepp istället för ett original Canon.
 
ANNONS