Annons

127mm film till Rolleiflex baby

Produkter
(logga in för att koppla)

Nixoncc

Medlem
Hej, jag är ny här på forumet, det verkar trevligt!
Jag har precis börjat intressera mig för svart/vit eller fotografering med "vintage" kameror.
Jag har en Rolleicord II, en Agfa Isolette och en Voigtländer Vito BL.
Nu skulle jag så gärna vilja ha en Rolleiflex baby men skräms lite av att jag kanske inte får tag i film, eller att det är mycket svårt /dyrt,

Finns det någon webshop som säljer 127 mm film?Finns det i Sverige, eller får man lov att snoka på Ebay efter någon enstaka rulle som kostar skjortan?

Jag skulle bli så glad om någon kunde tipsa mig om detta.

//Fredrik
 
Macodirect har Efkes R100, Rolleis Retro 80s och Macos UNC 200 i 127-format. Vet inte om någon saluför 127-film i Sverige (har får mig att photax slutade ta Efkes R100)
 
Långsiktigt lär väl 127-filmen kanske få svårt att överleva. Men det finns entusiaster som jobbar på att hålla efterfrågan uppe!
 
Fredrik, kanske får jag köpa en rulle av dig, eller byta mot en rulle Arista Premium 400 (Kodak Tri-X) eller något annat i 135 eller 120 format.
Jag har en Brownie jag köpte på loppis, och den skulle det vara kul att prova.
 
Visst kan du få det Anderas, du kan få byta en rulle med mig.
Jag har beställt filmen nu och hoppas få den till slutet av veckan.
 
Hej, nu var tråden ganska gammal, men jag undrar om någon som vet vart eller vilken fotolabb i Sverige har fortfarande möjligheten att framkalla 127mm filmer? Har precis köpt en Rolleiflex Baby, filmer är inga problem att få tag på, däremot framkallningen är svårare.

Tack på förhand!
 
Tack för det snabba svaret, har varit inne på hemsidan och tittat, men 127mm står inte med på prislistan. Men tar de emot det ändå?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.